April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۶۳۸۷
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
0
فدورا لینوکس نسخه عمومی سیستم عامل Red Hat Enterprise Linux یاRHELمحسوب می شود.
عرضه نسخه 26 سیستم عامل متن باز فدوراپول‌نیوز - طراحان سیستم عامل متن باز فدورا این هفته از عرضه نسخه 26 سیستم عامل مذکور خبر داده اند. عموم کاربران می توانند از این سیستم عامل استفاده کنند.

فدورا لینوکس نسخه عمومی سیستم عامل Red Hat Enterprise Linux یاRHELمحسوب می شود. فدورا 26 متشکل از مجموعه‌ای از بسته‌های متنوع است و در سه نسخه برای رفع نیازهای گروه های کاربری متفاوت عرضه می شود.

نسخه Fedora Atomic Host سیستم عاملی برای فعالیت های کاری و تجاری معمول است. Fedora Server و Fedora Workstation هم به ترتیب برای رایانه های سرور و لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی طراحی شده اند.

نسخه های به روزشده سیستم عامل فدورا هر سال دو بار عرضه می شوند و امکانات و قابلیت های خلاقانه ای دارند. همچنین برخی حفره های فنی و امنیتی نیز در آنها برطرف شده است.

از جمله زبان ها و کمپایلرهای به روزشده در فدورا 26 می توان به GNU Compiler Collection 7، Go 1.8، Python 3.6  و  Ruby 2.4اشاره کرد. سیستم پیکربندی جدید ذخیره اطلاعات و به روزرسانی Fedora Media Writer برای ایجاد کارت های اس دی قابل بوت برای استفاده در وسایل مبتنی بر معماری ARM مانند رایانه های Raspberry Pi از جمله این تغییرات است.

پروژه فدورا مسئول تهیه سیستم عامل فدورا یک پروژه جامعه محور برای هماهنگ کردن توسعه سیستم عامل لینوکس-بنیان فدورا است که توسط شرکت بزرگ رد هت و شرکت‌های دیگر پشتیبانی می‌شود. این پروژه در سال 2003 در نتیجه ادغام بین پروژه‌های رد هت لینوکس و فدورا لینوکس بنیان گذاری شد. این پروژه تنها شامل کارمندان رد هت نیست، بلکه 75 درصد از مشارکت کنندگان در پروژه فدورا از اعضای جامعه از سراسر جهان هستند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: