May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۸۱۶۹
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
0
گیاهی که از ارزش غذایی فراوانی برخوردار است و به دلیل دارا بودن مقادیر فراوانی ویتامین D نقش موثری در سلامت و استحکام استخوان ها ایفا می کند.
فواید مصرف قارچ برای کودکانپول‌نیوز -  قارچ در افراد سالمند و افرادی که به دلیل بیماری توانایی خارج شدن از منزل و در معرض قرار گرفتن نور خورشید را ندارند بسیار موثر بوده و جایگزین خوبی برای نور آفتاب و مکمل های ویتامین D خواهد بود.

یکی از سبزیجاتی که در سبد غذایی خانواده های ایرانی کم پیدا می شود، قارچ است. گیاهی که از ارزش غذایی فراوانی برخوردار است و به دلیل دارا بودن مقادیر فراوانی ویتامین D نقش موثری در سلامت و استحکام استخوان ها ایفا می کند.

مصرف قارچ در کودکان ، افراد سالمند و افرادی که به دلیل بیماری توانایی خارج شدن از منزل و در معرض قرار گرفتن نور خورشید را ندارند بسیار موثر بوده و جایگزین خوبی برای نور آفتاب و مکمل های ویتامین D خواهد بود. هر یک پرس قارچ (معادل ۲۰۰ گرم) نیاز روزانه فرد به ویتامین D را تامین می نماید. قارچ حاوی اسیدفولیک نیز هست، به همین دلیل در رژیم غذایی خانم ها بسیار توصیه می شود.

به تقویت ناخن ها کمک می کند و مصرف مداوم آن باعث رشد مو می شود. قارچ همچنین به عنوان منبع ویتامین های گروه B تاثیر مثبتی بر افزایش انرژی، رفع کسالت و خستگی های مفرط ناشی از کار روزانه می گذارد.

در حال حاضر نیز محققان در حال آزمایش بر روی نوعی ماده شیمیایی توهم زا در قارچ ها هستند که می تواند به عنوان روش درمانی جدیدی برای معالجه بیماری افسردگی، اختلال اضطراب و نیز وابستگی به مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد.

 براساس این مطالعات که در دانشگاه جان هاپکینز صورت گرفته است قارچ ها حاوی مواد شیمیایی موسوم به PSILOCYBIN هستند که در گروه مواد توهم زا قرار دارد و قادر است در بلندمدت تغییرات مثبتی در خلق و رفتار انسان به وجود آورد.

در این پژوهش که نتیجه آن در مجله سایکو فارماکولوژی به چاپ رسیده است ۳۶ فرد سالم شرکت کرده و همگی تحت آزمایش این ماده شیمیایی در آمدند. دو ماه پس از مصرف دارو داوطلبان ادعا کردند که زندگی آنها پس از مصرف این کپسول ها بهتر شده است و خیلی بیشتر از گذشته احساس سلامتی و رضایت از زندگی می کنند.



منبع:نی نی بان
برچسب ها: قارچ ، سلامت ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: