May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۸۸۴۵
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
0
پول‌نیوز -خودروی سوزوکی کیزاشی محصول شرکت سوزوکی ژاپن است و در کلاس خودرویی D قرار دارد.کیزاشی 2010 از نمای جلو در نگاه اول شبیه فولکس جتا بوده به همین علت همانند دیگر تولیدات این کمپانی ژاپنی نیست؛ این خودرو یک سدان خانوادگی است که به داخل کشور هم پا گذاشت اما خیلی مورد استقبال واقع نشد.

آشنایی با «سوزوکی کیزاشی» (+عکس)

این کمپانی ژاپنی از مواد اولیه نسبتا مرغوبی در سوزوکی کیزاشی بهره گرفته به همین سبب این خودرو رنگ و بوی اروپایی دارد تا یک خودروی مقرون به صرفه آسیایی؛ هندلینگ کیزاشی از فولکس CC بهتر بوده که خوب از خودرو های ژاپنی انتظار هندلینگ خوب وجود دارد. رقبای عمده کیزاشی هوندا آکورد، نیسان آلتیما و تویوتا کمری هستند.

آشنایی با «سوزوکی کیزاشی» (+عکس)

این سدان ژاپنی از یک موتور 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر با توان 185 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر بهره می برد. خودروی تست شده دیفرانسیل جلو و مجهز به گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته CVT است. سوزوکی ظرف مدت 9.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96.5 کیلومتر در ساعت می رسد که با خودروهای هم کلاس خودش برابری می کند.

 مانند اکثر موتورهایی که به گیربکس CVT وصل هستند موتور کیزاشی نیز هنگام گاز دادن صدای وز وز نسبتا ناخوشایندی از خود ساطع می کند. علت این موضوع این است که CVT به خاطر ضرایب گیربکس نامحدودی که دارد دور موتور را بالای 5000 نگه می دارد. گیر بکس این خودرو ممکن است اندکی کند عمل کند که شما می توانید با استفاده از شیفتر های کنار عملکرد کند تعویض دنده را تغییر دهید در حالت تیپ ترونیک گیربکس کیزاشی مانند یک گیربکس 6 دنده خواهد بود.

همچنین مصرف سوخت کیزاشی 10.2 لیتر در شهر، 7.8 لیتر در بزرگراه و 9.0 لیتر در سیکل ترکیبی است.کیزاشی در تست ترمز توانست با طی مسافت 34.7 متر از سرعت 96.5 کیلومتر توقف کامل کند.

در سوزوکی 10 بلندگو راکفورد فوسگیت باتوان 425 واتی خود به همراه دو بلندگو جلو، دو بلندگو در کنار درب، دو بلندگو کواکسیال در عقب، یک بلندگو در وسط و یک ساب ووفر تعبیه شده است.

با وجود اینکه به لحاظ ابعاد کیزاشی نسبت به رقبای خود کوچکتر است اما فضای داخلی مشابهی نسبت به رقبا دارد و نشستن در صندلی عقب کیزاشی مطلوب تر به نظر می رسد.

در عرضه کیزاشی ٢٠١٠ امکانات و استانداردهایی مد نظر قرار گرفته که در سدان های خانوادگی کمتر یافت می شود از جمله آنها می توان سیستم ورود بدون کلید و استارت زدن بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک Dual-Zone و اینترفیس iPod را نام برد.

نمونه GTS این خودرو هم از امکانات اضافه ای نظیر سانروف، شیفترهای تعویض دنده روی فرمان، بلوتوث و سیستم صوتی استریو Rockford Fosgate با ده بلندگو برخوردار است.
حجم صندوق بار کیزاشی 376 لیتر است که حدود 56 الی 84 لیتر کوچکتر از حد متوسط است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: