May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۹۳۵۹
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
0
محمدعلی نجفی با اجماع شورای شهر تهران، شهردار پایتخت شد. فعالان او را به عنوان یک تکنوکرات تخصص گرا و به روز می شناسند. آیا نجفی در پایان دوره چهار ساله خود می تواند خاطرات خوش سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش را تَکرار کند؟

ساخت تهران 1400 تحت تدبیر نجفیپول‌نیوز؛ فرشاد عزیزی - محمدعلی نجفی بالاصاله مدیر است. فرقی نمی کند او را کجا بگذارید. می تواند در آموزش و پرورش باشد و برای جامعه فرهنگیان کشور، خاطرات خوشی بسازد که تا کنون تکرار نشده اند. می تواند در وزارت علوم باشد و دورانی با ثبات و دور از تنش های مرسوم ایجاد کند. می تواند در سازمان برنامه و بودجه باشد و بدنه مدیران آن، بهترین دوران سازمان برنامه را در پس از انقلاب، دوران مدیریت او بدانند. می تواند در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد و به زعم فعالان آن عرصه، بعد از دوران اصلاحات، بهترین وضعیت را بر حوزه گردشگری حکم فرما کند.

حالا او می تواند مدیریت خوش نامش را در شهرداری تهران هم تَکرار کند. نجفی، ذاتاً مدیر است. مدیری که هر کجا باشد، به بهترین شکل، آن دستگاه را مدیریت می کند. مدیری که بهترین ها با او کار می کنند و کسی نمی گوید چون او آنجاست، من حاضر نیستم، زیر لوای نام او بروم و در آنجا مدیریت کنم. شاهد مثال زیاد است. مهدی حجت، معمار برجسته و عضو سابق شورای چهارم شهر تهران، معاون و قائم مقام نجفی در سازمان میراث فرهنگی بوده است. با آمدن نجفی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، محمد بهشتی، مرد کهنه کار حوزه فرهنگ و هنر کشور، معاون او شد. سعید شیرکوند که معاون وزیر اقتصاد دولت اصلاحات بود، با آمدن نجفی، به سازمان میراث رفت و معاونش شد. مسعود نیلی، مشاور اقتصادی روحانی، زمانی در سازمان برنامه، معاون او بود. تاج گردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، زمانی از مدیران او در سازمان برنامه بود.

شهرداری تهران برای نجفی می تواند یک مجال دیگر برای خاطره سازی باشد. خاطراتی که بتواند بعد از خروجش از شهرداری، در ذهن مردم تهران باقی باشد و مانند کرباسچی، مدام بگویند یاد دوران نجفی بخیر. او با سابقه ای که دارد می تواند بهترین مدیران کشور را به شهرداری تهران ببرد. رفتارش به گونه ای است که کسی برایش ناز نمی کند و طاقچه بالا نمی گذارد. همه می دانند با شهرداری روبرور هستند که قامتش، قامت یک رئیس جمهور بالقوه است. او بهترین فرصت را دارد تا بتواند مدیرانی جدید به سیستم مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران تزریق کند. مدیر درجه یک، مدیران درجه یک نیز تربیت می کند.

نجفی یک مدیر ویژه است. اخلاق شوخ طبعانه، تخصص گرایی، پاکدستی، گشاده مشرب بودن و کاریزمای بالا، او را «مدیر خاص جمهوری اسلامی» کرده است. از او انتظار داریم، شهری خاص بسازد برای مردم پایتخت.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: