کد خبر: ۲۳۹۸۱۵
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
۱
بعد از ورود 4 فروند هواپیمای ایرباس به ایران، حالا آفتاب برجام بر سر هلیکوپترهای درمانی اورژانسی افتاده است. رویترز خبر داده که ایرباس برای فروش 48 هلی کوپتر با ایران وارد مذاکره شده است. در صورت تحقق قرارداد، ناوگان هوایی اورژانس کشور متحول می شود.

هلیکوپترهای پسابرجامی در آسمان ایرانپول‌نیوز - مراودات ایران و ایرباس ادامه دارد. در حالی که در فروردین ماه امسال، یکی دیگر از ایرباس ها در خاک ایران نشست، در پایان تیر ماه سال جاری نیز، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تحویل رایگان یک ایرباس ۳۲۰ توسط کمپانی ایرباس به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تخفیف خبر داد.

روز گذشته هم، رویترز «قرارداد ۴۸ هلیکوپتر غیرنظامی بین ایران و ایرباس» را تبدیل به یکی از تیترهای خبری خود کرد و با اشاره به صحبت‌های اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل نوشت: وزارت بهداشت برنامه دارد ۴۵ هلیکوپتر خدمات درمانی اورژانسی خریداری کند و برای این منظور با وزارت راه و شهرسازی صحبت‌هایی صورت گرفته است. گفتنی است سازمان بنادر و کشتیرانی ایران نیز قرار است سه هلیکوپتر گشت و نجات خریداری کنند.

به گزارش رویترز، سخنگوی بخش هلیکوپترهای ایرباس گفته ما هیچ اظهارنظری درباره مشتریان بالقوه خود نمی‌کنیم.

گفتنی است ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌های بین المللی در پی برجام، ۲۰۰ هواپیما خریداری کرده است. ایران ایر برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیما از ایرباس و ۸۰ فروند هواپیما از بویینگ قراداد بسته، همچنین ۲۰ هواپیمای ATR هم مطالبه کرده است.

بخش بهداشت کشور به شدت نیاز به تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی خود دارد. اورژانس کشور از فقر جدی هلی کوپترهای امدادی رنج می برد. شاید خرید 45 هلی کوپتر خدمات درمانی بتواند مرهمی بر زخم عمیق اورژانس کشور باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
-
08:38 - 1396/05/25
مگه نگفتید ماخودکفا شدیم پس چرا خودمان نمی سازیم واز بیگانه می خریم
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: