May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۰۳۱۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
0
تأکید مهندس حجتی بر مدیریت ریسک و بیمه کشاورزیپول‌نیوز - وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: بیش از 90 درصد نیاز غذایی کشور در داخل تامین می‌شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مهندس محمود حجتی وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت جهاد کشاورزی در نوبت صبح پنجشنبه (26 مرداد 96) بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قبل از هر چیز از نمایندگان موافق و مخالف تشکر می‌کنم که با ارائه نقطه نظرات و راهنمایی‌های خود ما را متذکر می‌شوند در ارتباط با نقش و رسالت سنگینی که بر دوش‌مان است.

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق دهد که در فرایند زمانی و اجرای عملیات بتوانیم این نقطه نظرات را و نقطه ضعف‌ها را به حداقل خود برسانیم. امیدوارم اگر توفیق داشتم و تقدیر بود که ادامه راه دهم با حمایت مجلس و دولت بتوانیم همه با هم با لطف خدا و با مشارکت خود تولیدکنندگان قدمی در رفع مشکلات فراگیر که کشاورزان دارند قدم‌هایی را آرام آرام برداریم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم اظهار داشت: در ارتباط با پول گندم کاران که اشاره کردند ما هم دغدغه داریم. یک وقت فکر نکنند مسئولیتی که می‌گیریم دغدغه نداریم؟ از زمانی که این مسئولیت روی دوش ما بوده و از ابتدا دغدغه کار،‌دلهره کار داریم و مرتب شبانه‌روز پیگیری می‌کنیم اما همین پول گندم را شما 8 هزار میلیارد تومان در ردیف‌ها پیش‌بینی کردید.

وی در اینباره اضافه کرد: ظرفیت خزانه را هم می‌دانید ما هم می‌دانیم. بخشی از این را باید از بانک‌ها و بخشی را از فروش تامین می‌کردیم. از همکارانم در برنامه و بودجه، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها تشکر می‌کنم.

وزیر پیشنهادی وزارت کشاورزی در دولت دوازدهم بیان کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور و معاون اول پیگیری می‌کنند و مرتب هم پیگیری می‌شود و این نوید را به شما می‌دهم که امروز که در خدمت شما هستیم 50 درصد را به روز تحویل می‌دهیم. تا 7-8 روز پیش فاصله پرداخت‌مان کمی زیاد شده بود اما الان که یک مقداری روند خریدمان کند شده است و دریافت‌ها و پرداخت‌ها روال قبلی خود را طی می‌کند بر این مسئله فائق آمده‌ایم.

مهندس حجتی تاکید کرد: آرام آرام در حال پرداخت 50 درصد دوم هستیم. در ارتباط با چایکاران هم حدود 70 تا 80 درصد را پرداخت کرده‌ایم. آقای نوبخت تلاش دارند می‌کنند که بقیه را پرداخت کنیم.

وی در مورد موضوع بیمه و خسارت در صنایع کشاورزی کشور، گفت: سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان برآورد خساراتی بوده که به کشاورزان خورده است. کشاورزی ماهیت خودش را دارد اینکه دنیا مرتب حمایت می‌کند و بیمه کشاورزی بیمه حمایتی است و محصولات کشاورزی تحت حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرد و صادرات محصولات کشاورزی با یارانه صادراتی تحت حمایت قرار می‌گیرد به خاطر این است که این سرمایه در معرض انواع و اقسام خسارت‌هاست

مهندس حجتی تصریح کرد: . سرما، گرما، خشکسالی، ترسالی، سیل، آفات و بیماری‌ها از این مسائل است. چه کسی باید این مسائل را حل کند. مدیریت ریسک آن بیمه است. 12 هزار میلیارد کجا هزار و 300 میلیارد که اشاره می‌کنند و تخصیص آن با محدودیت است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: