کد خبر: ۲۴۱۰۲۵
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
0
همیشه لازم نیست از دولت ها برای اشتغال زایی در مناطق مختلف کشور، طلب تسهیلات کنیم. استفاده از پتانسیل هر منطقه می تواند برای آن منطقه بدون هدر رفت بودجه شغل ایجاد کند. کشت زعفران در خراسان، توانسته برای 700 هزار خانوار، اشتغالزایی کند.
طلای سرخِ اشتغالزاپول‌نیوز - علی شریعتی مقدم رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران به پول نیوز گفت: در استان خراسان، زعفران نقش به سزایی در اشتغال روستایی مناطق محروم داشته است. به گفته او، روند رو به رشد کشت زعفران، اشتغالزایی در خراسان را به طرز چشم‌گیری در 3 سال گذشته افزایش داده است چرا که زمین کشت این طلای سرخ در حاشیه شهرهای کویری این استان، 7 تا 9 هکتار افزایش پیدا کرده است.

شریعتی مقدم ادامه داد: مردم خراسان به زعفران خود اتکا کرده اند و حالا این استان نیازمند فعالیت هایی برای حمایت از فروش و افزایش کشت این محصول است تا بتواند بیش از پیش اشتغال پایدار ایجاد کند.

او افزود: در حال حاضر نواحی کشت در بخش خراسان جنوبی، دچار خشکسالی شده و نیاز به حمایت دارد.

 رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران همچنین توضیح داد: در کل استان خراسان، برای 700 هزار خانوار روستایی که بیشتر آن ها  در خراسان رضوی و شمالی متمرکز شده‌اند، با کشت زعفران اشتغالزایی شده است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: