May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۱۲۳۴
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
0
وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصمیم دارد از اول مهرماه، با راه اندازی یک سامانه، معضل قراردادهای سفید امضا را حل کند. در این سامانه کارگران و کارفرمایان همه مشخصات خود را ثبت و تمام قراردادهای خود را آپلود می کنند.
پول‌نیوز- سامانه ثبت قراردادهای کار از اول مهر در دسترس قرار می‌گیرد. امروز اسماعیل ظریفی آزاد، مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ب ا اشاره به راه اندازی سامانه امنیت شغلی و قرارداد کار گفت: بر اساس ماده 192قانون کار، همه کارفرمایان باید آمار و اطلاعات مورد نیاز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

قرار است مشخصات همه کارگران و کارفرمایان در این سامانه ثبت شود. این کار معضل قراردادهای سفید امضا را تا حد زیادی حل می کند و به دادرسی و حل اختلافات کارگری و کارفرمایی هم سرعت و سهولت می بخشد.

در این سامانه علاوه بر اینکه کارفرمایان مکلف می‌شوند تمام نسخه‌های قرارداد منعقده اعم از دائم و موقت را روی سامانه آپلود کنند، مکلف هستند قراردادهای شفاهی را  هم درج کنند.

گفتنی است؛ از سامانه ثبت «قراردادکار» و «دادخواست‌» با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی امنیت شغلی رونمایی شد. اولیاء علی بیگی رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در این نشست گفت: 93 درصد کارگران، با قراردادهای موقت مشغول به کار هستند. قرار داد موقت یعنی آن‌ها نه آینده شغلی دارند، نه امنیت. کارفرما هم به راحتی آب خوردن می‌تواند آن ها را از کار بیکار کند. او ادامه داد: هنوز کارگرانی داریم که 25 سال است با قراردادهای یک ماهه مشغول به کار هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: