May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۱۲۶۰
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
0
ازین پس، علاوه بر نرخ تورم روستایی و نرخ تورم شهری، نرخ تورم ملی هم داریم. در حالی که تورم مرداد ماه برای روستاییان، 7.7 درصد و برای شهرنشینان، 8.8 درصد بیان شده، معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار تورم ملی مرداد را 7.9 درصد اعلام کرده است.
پول‌نیوز- برای اولین بار در کشور، نرخ تورم به صورت ملی اعلام شد. امروز جواد حسین‌زاده معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران در نشست خبری در محل مرکز آمار ایران، گفت: برای اولین بار نرخ تورم کل کشور از سوی این مرکز از این‌ پس اعلام خواهد شد که در کنار تورم شهری و روستایی خواهد بود.
او با اعلام نرخ تورم ملی مردادماه 7.9 درصد، ادامه داد: نرخ تورم شهری 7.7 درصد و روستایی 8.8 درصد بوده است.

حسین زاده در ادامه این نشست خبر گفت: در روستاها 40 درصد هزینه خوراکی و 60 درصد غیرخوراکی بوده، اما در شهرها 26 درصد هزینه خوراکی و 74 درصد غیرخوراکی است.
به گفته این مقام مسئول، 26 درصد اقتصاد کشور در مناطق روستایی است و 19 درصد سهم کل خانوارهای کشور در مناطق روستایی وجود دارد.

گفتنی است؛ تورم ملی اولین بار است که به صورت یک سر فصل جدا در اقتصاد کشور مطرح و بررسی می شود و به نظر می رسد قرار است برآیندی از تورم روستایی با شاخص های مخصوص روستایی و تورم شهری با شاخص های مخصوص شهر نشینی باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: