May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز -امروز روش های جدیدی برای بازاریابی و تبلیغات آنلاین در دنیا وجود دارد و برند های پرطرفدار برای جذب هرچه بیشتر مخاطبان از ابزار های مختلفی برای برندینگ استفاده میکنند.در این مقاله با ویرلن همراه باشید تا با مدل تعرفه قیمت تبلیغات اینترنتی و ویژگی های هرکدام بصورت مختصر آشنا شوید.

با ویژگی ها و مدل تعرفه قیمت تبلیغات آنلاین در ایران آشنا شوید

تبلیغات در شبکه های اجتماعی


این روزها با گسترش شبکه های اجتماعی، تبلیغات در این شبکه ها بسیار مورد توجه برندها و کسب و کار های مختلف است . در واقع در تمام دنیا تبلیغات در سوشیال مدیا یکی از مهمترین روش های دیجیتال مارکتینگ است . تبلیغات در فیسبوک و یوتیوب بیشترین طرفدار را دارد و درج آگهی در سایر شبکه ها نیز بسیار موثر است .

با ویژگی ها و مدل تعرفه قیمت تبلیغات آنلاین در ایران آشنا شوید

در ایران اما داستان با تمام دنیا فرق دارد . همانطور که میدانید در ایران ما تنها به اینستاگرام و تلگرام دسترسی داریم که در واقع تلگرام هم بصورت سیستمی محیطی مخصوص تبلیغات ندارد . اینستاگرام نیز که به تازگی سیستم تبلیغاتی خود را به با همراهی فیسبوک فعال کرده در ایران قابل استفاده و قابل نمایش نیست !

در ایران تبلیغات در شبکه های احتماعی به معنی تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات در تلگرام است که هر دومورد از طریق روش های غیر سیستمی این دو شبکه است .

مزایا : امروز تقریبا همه مردم عضو یکی از شبکه های اجتماعی هستند و بنابراین تبلیغات در این سیستم ها میتواند بسیار موثر باشد . در دنیا تبلیغات فیسبوک جزو هدفمند ترین روش های تبلیغات و بازاریابی آنلاین بشمار میرود و تبلیغات در یوتوب جزو محبوب ترین روش های تبلیغاتی است .

مشکلات : بزرگترین مشکل این نوع تبلیغات عدم دسترسی ایرانیان برای ثیت آگهی در شبکه های احتماعی است .

تعرفه تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در سوشیال مدیا بصورت کلیکی PPC  یا براساس تعداد نمایش PPV است . تعرفه تبلیغات در کانال تلگرام و صفحه انیستاگرام در ایران توسط صاحبان کانال ها و صفحات پرطفدار تعیین میشود. تعرفه تبلیغات در برخی از کانال های تلگرام بصورت کلیکی و برخی بر اساس مدت نمایش تبلیغ در کانال تلگرام است.

ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل تبلیغاتی یا ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و هدفمند ترین روش های تبلیغات آنلاین است . ایمیل مارکتینگ از اولین روش های تبلیغات اینترنتی و در عین حال مدرن ترین روش های تبلیغاتی است . در سال های پیش ایمیل های تبلیغاتی بیشتر توسط نرم افزار ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مخاطبان ارسال میشد اما امروز وب سایت های قدرتمندی برای این کار وجود دارد .

ارسال ایمیل تبلیغاتی به دو دسته تقسیم میشود ؛ دسته اول برای مخاطبانی که هنوز مشتری ما نیستند و ما با ارسال تبلیغات در قالب ایمیل آنها را تشویق به خرید از خودمان میکنیم . دسته دوم مخاطبانی هستند که حداقل یکبار از خدمات یا محصولات ما استفاده کرده اند و ما با ارسال خبرنامه تبلیغاتی بصورت ایمیل آنها را به خرید دوباره تشویق میکنیم. برندها از طریق ایمیل مارکتینگ همیشه مشتریان و مخاطبان خود را در جریان محصولات و خدمات جدید خود قرار میدهند.

مزایا : تبلیغ توسط ارسال ایمیل بسیار هدفمند ، موثر و کم هزینه است . از آنجایی که همه مدیران ، کاربران اینترنتی و شرکت ها قطعا یک ایمیل دارند ، میتوانیم از طریق ارسال ایمیل انبوه تبلیغات خود را برای درصد بالایی از مخاطبان خود بفرستیم . اکثر سایت های ایمیل مارکتینگ بزرگ امکان ارسال تعدادی ایمیل بصورت رایگان را ارائه میدهند که میتواند برای کسب و کارهای کوچک بسیار موثر باشد.
مشکلات : برترین سایت های ایمیل مارکتینگ بین المللی هزینه های بالا و بصورت دلاری داردند و خرید از این سایت ها به کارت های بانکی خارجی مانند مسترکارت یا ویزاکارت احتایج دارد .

تعرفه ایمیل مارکتینگ
قیمت ارسال ایمیل بر اساس تعداد ارسال محاسبه میشود . درواقع تعرفه پکیج های ایمیل مارکتینگ براساس تعداد ارسال ماهیانه قیمت گذاری میشوند.

تبلیغات در فروشگاه اینترنتی

تبلیغ کالا در فروشگاه اینترنتی جدید ترین روش تبلیغات آنلاین برای فروشندگان انواع کالاست . در این سیستم تبلیغاتی تولید کنندگان و واردکنندگان بزرگ قراردادی با فروشگاه های اینترنتی منعقد میکنند و امکان فروش اینترنتی محصلاتشان در آن فروشگاه ایجاد میشود . سپس با تبلیغات در بخش های پربازدید همان فروشگاه آنلاین مخاطبان را به خرید محصولات خود دعوت میکنند . در ایران فروش محصولات در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و تبلیغات در دیجیکالا برای فروشندگان امکان پذیر و بسیار موثر است.

مزایا : با استفاده از این روش فروشنده دیگر نیازی به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی پیشرفته و هزینه های بالای تبلیغات ندارد و براحتی میتواند فروش خود را از طریق فروشگاه های معتبر انجام دهد. امروز افراد زیادی اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی معتبر میکنند و این برای فروشنده بسیار مفید است.

مشکلات : تعداد کمی فروشگاه اینترنتی معتبر در ایران این روش تبلیغات را ارائه میدهند .

تعرفه تبلیغات در فروشگاه های اینترنتی
تعرفه تبلیغات در فروشگاه های اینترنتی معمولا بصورت درصدی یا بصورت کلیکی محاسبه میشود که در هر دو صورت برای فروشنده به صرفه است.


تبلیغات در سایت تخفیف

همانطور که میداند سایت های تخفیف و خرید گروهی نوعی از فروشگاه ها اینترتی هستند که به تازگی در ایران محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند . این وب سایت ها امکان خرید اینترنتی انواع کالا و خدمات را با تخفیف های شگفت انگیز ارائه میدهند . در واقع شرکت ها مختلف ارائه دهنده میتوانند با عقد قرارداد با سایت های تخفیف ، کالا یا خدمات خود را به تعداد قابل توجی از کاربران این وب سایت ها بفروشند و البته تخفیف های جالب توجه میتواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش از این طریق داشته باشد . در ایران وب سایت نت برگ جزو اولین و محبوب ترین سایتهای تخفیف است.

مزایا : این یک روش عالی برای بازاریابی آنلاین در تمام دنیاست و کسب و کار های مختلفی میتوانند بدون پرداخت هزینه تبلیغات برای افزایش فروش خود اقدام کنند که بسیار هم تاثیر گذار است .

مشکلات : برای فروش بهتر لازم است که تخفیف حدود 50 درصد واقعی را ارائه دهید که برای بسیاری از کسب و کار ها به صرفه نیست.

تعرفه تبلیغ در سایت های تخفیف و خرید گروهی

تبلیغات در سایت های تخفیف و خرید گروهی رایگان است و درواقع فروشنده درصدی از مبلغ فروش خود را بابت هزینه تبلیغات به سایت تخفیف میدهد.
 
تبلیغات در موبایل

تبلیغات در موبایل و تبلت امروز در تمام دنیا حرف اول را میزند زیرا از سال 2015 میزان استفاده موبایل و تبلت از کامپیوتر های رومیزی بیشتر شد و اکنون اغلب مردم بیشتر زمانی که در اینترنت هستند را در گوشی موبایل خود میگذرانند . البته تمامی روش های فوق در موبایل هم نمایش دارد .

اما آن چیزی که بیشتر به عنوان تبلیغات موبایل شناخته میشود و درواقع منحصر به نمایش در موبایل است ، تبلیغاتی است که بصورت بنر یا ویدئو در اپلیکیشن ها و بازی های موبایلی نمایش دارد . این تبلیغات توسط شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی مختلف در هزاران اپلیکیشن نمایش داده میشود.

مزایا : تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل بسیار هدفمند است و تبلیغ دهنده میتواند موضوع برنامه هایی که آگهی نمایش دارد و شهر یا استان هدف را انتخاب کنید . البته موضوع بسیار هدفمند تر از این است و انتخاب های بسیاری برای تبلیغ دهندگان وجود دارد . این نوع تبلیغات برای برندینگ نیز بسیار موثر است.

مشکلات : این روش تبلیغاتی برای افزایش نصب برنامه عالیست ولی برای سایر موارد تاثیرگذاری زیادی ندارد. همچنین امکان تبلیغات در گوگل پلی و تبلیغات در اپ استور اپل به دلیل عدم اتصال بانک های ما به بانک های بین المللی و همچنین تحریم ها امکان پذیر نیست . مگر اینکه از طریق کارت های مستر کارت مجازی و توسط آی‌پی خارج از کشور فعال شود .

تعرفه تبلیغات در موبایل


تبلیغات در موبایل اغلب بصورت کلیکی یا بر اساس تعداد نمایش محاسبه میشود .
در برخی موارد که هدف تبلیغ یک اپلیکیشن یا بازی باشد نیز براساس تعداد نصب محاسبه میشود ، مانند تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور .

تبلیغات رایگان و پولی در سایت‌های نیازمندیها

تبلیغات در نیازمندی ها از قدیم متداول بوده است . در سال های قبل تبلیغات در نیازمندیهای همشهری بسیار متداول و کارساز بود و بعد از آن تبلیغات در سایت های تبلیغات رایگان و سایت های نیازمندیها مانند ایستگاه مرسوم شد . امروز اما اپلیکیشن و سایت هایی مانند دیوار و شیپور و موارد مشابه حرف اول در نیازمندیها را میزنند . در اغب موارد این نوع تبلیغات رایگان است ، که البته مدل پولی آن بیشر دیده میشود و موثر تر است .

نکته مهم اینکه سایت‌های نیازمندی‌ها مانند دیوار بیشتر برای خرید و فروش کالاهای دست دوم و توسط مردم بکار میرود و برای فروش کالا و خدمات کسب و کار ها زیاد مناسب نیست . در سایر سایت های نیازمندیهای قدیمی تر نیز این نوع تبلیغات تاثیرات قابل توجهی ندارد زیرا این سایت ها یا روزنامه ها بیننده زیادی ندارند و افرادی که آن را مشاهده میکنند بیشتر بدنبال آگهی استخدام یا آگهی خرید و فروش ملک یا خودرو هستند.
 
مزایا : این روش تبلیغات برای کسب و کار های جدید و کوچک که سرمایه ای برای تبیغات ندارند در قدم اول میتواند موثر باشد.
مشکلات : تبلیغات در سایت های نیازمندیها برای برند ها و شرکت ها تاثیر گذاری خاصی ندارد .

تعرفه تبلیغات در سایت‌های نیازمندیها


اغلب این نوع تبلیغات رایگان است و البته امکان ویژه سازی تبلیغ با مبلغی کمی امکان پذیر است و آگهی برای مدت زمان مشخصی بصورت ویژه نمایش دارد .

رپورتاژ آگهی در سایت های خبری پربازدید


جدید ترین و موثر ترین روش دیحیتال مارکتینگ رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری است.
رپورتاژ آگهی درواقع اخبار تبلیغاتی است که بصورت سفارشی برای معرفی کسب  و کار ها در سایت های خبری پربازدید توسط شرکت ویرلن منتشر میشود .

این اخبار شامل توضیحات کاملی برای معرفی ویژگی های متمایز برند هاست که همراه با تصویر در قالب خبر منتشر میشود. اما نکته بسیار مهم این است که چند کلمه کلیدی در محتوای خبر به وب سایت شما لینک فالو میشود .

با توجه به اتوریتی بسیار بالای خبرگزاری ها و آرشیو خبر بصورت دائمی و البته فالو بودن بک لینک ها ، رپورتاژ تاثیر بسیار عالی بر سئو سایت شما دارد .

هدف مهم در رپورتاژ این است که بسرعت وب سایت شما در کلمات کلیدی پرجستجو به رتبه اول گوگل برسد .
همچنین از آنجایی که خبر در صفحه اول سایت های خبری پربازدید منتشر میشود بسیاری از کاربران خبر را مطالعه میکنند و بنابراین از نظر برندینگ نیز بسیار موثر است .

شرکت تبلیغاتی ویرلن

ویرلن مجری انواع تبلیغات اینترنتی و رپورتاژ آگهی در سایت های خبری پربازدید ایران است و از تولید محتوای تبلیغاتی تا انتشار آن همراه برند های برتر است.

برای مطالعه مقالات آموزشی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ و سئو به وب سایت شرکت ویرلن مراجعه کنید.


برچسب ها: تبلیغات ، ویرلن ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: