May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۱۵۶۵
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
0
افزایش 25 درصدی تخت‌های بیمارستانی در کشورپول‌نیوز - معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت گفت: در چهار سال گذشته بزرگ‌ترین پروژه‌های درمانی کشور طی ۳۵ سال اخیر، به بهره‌برداری رسید.

سیدعلی صدرالسادات در جشنواره عمران سلامت اصفهان با اشاره به طرح تکمیل ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم و افزایش ۲۵ درصدی تخت‌های بیمارستانی، اظهار کرد: در گذشته شاخص تخت بیمارستانی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱.۵ تخت بود و توسعه تخت‌های بیمارستانی از اقدامات موثر وزارت بهداشت است، زیرا این شاخص در کشور رضایت‌بخش نیست.

وی ادامه داد: اگر توسعه ۲۱ هزار تخت نیز چندان مطلوب نبود، اما این کار صورت گرفت و از ابتدای سال ۹۲ تا انتهای سال ۹۵، ۲۳ هزار تخت بیمارستانی ایجاد شد. در کنار این طرح‌های عمرانی، طرح تحول نظام سلامت نیز اجرا شد و بسیاری از بیمارستان‌هایی که از ۱۵ سال پیش تاکنون نیمه‌تمام مانده بود، تکمیل شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت با بیان اینکه در چهار سال گذشته بزرگ‌ترین پروژه‌های درمانی کشور در ۳۵ سال اخیر به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: افزایش ۲۵ درصدی تخت‌های بیمارستانی، اشتغال روزانه ۳۰ هزار نفر در کارگاه‌های احداث و بازسازی مراکز درمانی و بهداشتی و تلاش برای ایجاد عدالت در سلامت در مناطق محروم از اقداماتی است که وزارت بهداشت دولت یازدهم دنبال کرده است.

صدرالسادات اضافه کرد: اختصاص بخشی از درآمد حاصل از ارزش افزوده به طرح تحول سلامت از مهم‌ترین عواملی است که وزارتخانه را در ارتقای نظام سلامت یاری کرد. بهره‌برداری از ۲۲ بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی، ۴۵ بیمارستان با ظرفیت ۱۰۰ تا ۲۰۰ تخت، موجب شد تا در مجموع ۲۵ هزار و ۹۷۹ تخت بیمارستانی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در حال حاضر در استان اصفهان ۶هزار و ۶۰۹ تخت فعال وجود دارد که از این تعداد ۳هزار و ۶۶۳ تخت فرسوده است. از سال ۹۲ تا ۹۵ بالغ بر ۱۹۸ هزار مترمربع بهسازی و توسعه در بلوک‌های زایمانی اتفاق افتاده است و ۴۰۰ هزار مترمربع کلینیک ویژه احداث شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در مجموع در کشور ۲.۵ میلیون مترمربع بهسازی در بخش هتلینگ بیمارستان‌های فعال اتفاق افتاده است. در زمینه بهداشت نیز در این مدت ۳هزار و ۴۰۰ خانه بهداشت و ۳۶۵ مرکز جامع سلامت روستایی احداث شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بیمارستان ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: