کد خبر: ۲۴۱۶۶۸
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
0
ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی گفته است رتبه ریسک ایران یک پله بهبود یافته است. اتفاقی که می تواند به افزایش سرمایه گذاری خارجی و استفاده از منابع بین المللی در ایران منجر شود. یک کارشناس بانکی می گوید این دستاورد، هنوز ابتدای راه است.
ارتقای رتبه ریسک ایران عجیب نیستپول‌نیوز احمد حاتمی یزد مدیر عامل بانک صادرات و تجارت به پول نیوز گفت: یک پله صعود در رتبه ریسک اعتباری ایران  و رسید از رتبه 7 به 6، ماحصل برجام است چرا که بالاخره بخشی از منابع مالی ایران آزاد شده است. حالا ایران می تواند پرداخت های خود از کانال های مختلف به سرانجام برساند.

این کارشناس بانکی توضیح داد: رتبه 6، رتبه دندانگیری نیست و حالا حالاها باید برای بهبود رتبه ریسک ایران تلاش کرد.
او که معتقد است بهبود این رتبه تا 4، در شرایط کنونی اقتصاد کشور هم چندان دور از انتظار نیست، ادامه داد: هنگامی که رتبه ریسک ما با 3 پله صعود به 4 برسد، شرایط بانک های کشور برای اختصاص تسهیلات به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بهبود پیدا می کند. همچنین موسسات مالی اعتباری و بانک های خارجی، جرات می کنند به بانک های ایرانی وام و تسهیلات داده و با آن ها وارد مراوده شوند.

حاتمی یزد گفت: از طرفی نباید فراموش کنیم که بهبود رتبه ایران تا حدودی، جنبه سیاسی دارد.  در آن سو، در حال حاضر فشارهای زیادی از سوی آمریکا روی ایران است. عده ای در کاخ سفید عزم خود را جزم کرده اند تا آمریکا را علیه ایران تحریک کنند و در این سو دکتر ظریف و تیم سیاسی ایرانی تمام تلاش خود را به کار بسته اند که ایران را برای جهانیان، کشور قابل اعتمادی جلوه دهند.

به گفته او، چشم بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری دنیا به دهان آمریکا است و به عقیده من رتبه ریسک ایران میانگینی از  همین دیدگاه‌هاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: