May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۲۵۹۶
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
0
پول‌نیوز - با هدف تولید انیمیشن با محوریت سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی معاون سیما در حکمی محمد رحیم لیوانی را به سمت ریاست مرکز پویانمایی صبا منصوب کرد.

توجه به فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی اصلی‌ترین ماموریت این مرکز در حکم معاون رییس سازمان در امور سیماست.

همچنین دکتر میرباقری بر بهره‌گیری از نظرات متخصصان تعلیم و تربیت اسلامی و اهل هنر معرفت و سود جستن از فناوری نوین انیمشن‌سازی در تولید برنامه‌هایی فاخر و تاثیرگذار تاکید کرده و خواستار تدوین برنامه پنج ساله مرکز با توجه به «افق رسیدن مرکز صبا به عنوان قطب تولید و انیمیشن در منطقه و تاثیرگذار در جهان شد.

وی همچنین استفاده بهینه از ظرفیت فکری، هنری و فنی بخش خصوصی را از اولویت‌ ‌های تولید انیمیشن دانست و خواستار توجه جدی به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی و نیز شناساندن قهرمانان اسلامی و ایرانی به کودکان و نوجوانان  در قالب پویانمایی شد.
تولید شخصیت‌های جدید پویانمایی و کوشش برای شاخص (برند) شدن آنها از دیگر نکاتی است که معاون سیما بر آن تاکید کرده  و تقویت مزیت اقتصادی برندها یکی از وظایف این مرکز دانست. وی همچنین افزایش حجم  تولید انیمیشن داخلی و تغییر نسبت سهم آثار داخلی به خارجی در شبکه‌های سیما را از اهم وظایف مرکز دانست.

دکتر میرباقری از زحمات مرتضی شمسی در طول مدیریت این مرکز قدردانی کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مرکز صبا ، هنر ، فرهنگ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: