May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۲۶۰۳
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
0
پول‌نیوز - وزیر دفاع فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد کشورش به زودی به پهپادهای مسلح مجهز خواهد شد که علاوه بر قابلیت شناسایی، قابلیت جنگی نیز دارا باشند.

'فلوراس پارلی' گفت: بدین ترتیب می توان گفت که فرانسه به باشگاه دارندگان پهپادهای مسلح می پیوندد.

وزیر دفاع فرانسه که امروز در جمع نظامیان و نمایندگان پارلمان این کشور در دانشگاه تابستانی دفاعی در شهر تولون سخنرانی می کرد، گفت: « تصمیم گرفته ایم که فرایند تسلیح پهپادهای اطلاعاتی، شناسایی و نظارتی خود را آغاز کنیم. در میان مدت ، پهپاد آینده اروپا که ما با همکاری آلمان، ایتالیا و اسپانیا در حال مطالعه روی ساخت آن هستیم، علاوه بر قابلیت شناسایی، به سلاح نیز مجهز خواهند شد.

پارلی در ادامه افزود: بسیاری از افراد نگران پهپادهای مسلح هستند. باید به آنها یادآوری کنم که پهپادهای مسلح، ربات‌های مرگبار نیستند و براساس قوانین موجود درخصوص تسلیحات، مورد استفاده قرار می گیرند. تصمیم فرانسه مبنی بر در اختیار گرفتن پهپهادهای مسلح، بدون شک تغییری در قوانین استفاده از قدرت و حقوق مناقشات مسلحانه ایجاد نخواهد کرد. قوانین مربوط به استفاده از پهپادهای مسلح، همان قوانینی است که پیشتر اجرایی می شد.

وزیر دفاع فرانسه گفت: در مرحله نخست، این تصمیم شامل پهپادهای آمریکایی 'ریپر' می شود که چند سال پیش از آمریکا خریداری کردیم. این پهپادها به تسلیحات هدایت شونده دقیق مجهز خواهند شد.

هم اکنون فرانسه شش فروند پهپاد از نوع 'ریپر' در اختیار دارد که پنج فروند از آنها برای عملیات شناسایی افراط گراها در منطقه ساحل آفریقا در نیجر و یک فروند نیز در شهر کنیاک در جنوب غربی فرانسه مستقر است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: پهپاد ، فرانسه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: