افزایش تعرفه واردات کنجاله سویا به 7% /توقف ارز مبادله ای واردات
کد خبر: ۲۴۲۸۱۴
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
0
بر اساس پیشنهاد جدید وزارت صنعت، برای واردات کنجاله سویا، ارز مبادله ای داده نخواهد شد و از سوی دیگر، تعرفه واردات آن 3 واحد درصد بیشتر می شود. پول نیوز به بررسی تبعات این 2 تصمیم مهم می پردازد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران: در اینصورت مرغ 2 ماه دیگر گران می شودپول نیوز آنطور که یک مقام صنفی خبر داده، صنعت پرورش و بازار فروش مرغ، 2 تحول مهم در پیش رو دارد.

بر اساس آنچه «مهر» از گفتگوی خبرنگار خود با محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گزارش داده، 28 مرداد امسال، وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاد حذف ارز مبادله ای 255 قلم کالا را داده که که کنجاله سویا نیز یکی از این اقلام است. علاوه بر این پیشنهاد شده تعرفه واردات این نهاده واسطه ای تولید، از ۷ به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

به سادگی می توان پیش بینی کرد بعد از اتخاذ این تصمیم مهم، شرکت های واردکننده کنجاله، محصولات خود را گران کرده و از سوی دیگر، مرغداران نیز قیمت گوشت مرغ را افزایش دهند.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران این تحلیل را تایید کرده و به پول نیوز می گوید: قطعا به خاطر تقاضای بازار، واردات کنجاله کاهش نمی یابد و از سوی دیگر، تولید گوشت مرغ نیز کم نمی شود، لذا می توان گفت اتفاقی که خواهد افتاد افزایش قیمت همزمان کنجاله و گوشت مرغ است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران: در اینصورت مرغ 2 ماه دیگر گران می شود

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران

او ادامه می دهد: مگر مرغ 6000 تومانی که به 8500 تومان رسیده تقاضاش کم شده است؟ پس با وجود گران شدن احتمالی کنجاله و گوشت مرغ، خانوار ایرانی همچنان تقاضای گوشت مرغ خود را مانند گذشته ادامه دهد زیرا ارزان ترین گوشت مورد استفاده خانوار ایرانی، مرغ است.

یوسف خانی که خود هم مرغداری دارد و هم با کشتارگاه ها در ارتباط است اضافه می کند: کنجاله را مرغدار وارد نمی کند بلکه شرکت های قَدَری در بازار هستند که این کار را بر عهده دارند.

این دست اندرکار ارشد صنعت مرغداری می گوید: 30 الی 40 درصد مواد تشکبل دهنده یک کیلو دان مرغ، کنجاله بوده و در کنار ان از دانه ذرت نیز استفاده می شود.

او امیدوارانه توضیح می دهد: 60 درصد کنجاله مصرفی در پرورش مرغ، در داخل تولید شده و آن، ذرت است که غالب مصرف ما از آن وارداتی است لذا شاید اتکای ما در تولید کنجاله به داخل، ضربه گیر افزایش تعرفه و قطع تخصیص ارز مبادله ای به واردات شود.

یوسف خانی تأکید می کند: به نظر می رسد با افزایش احتمالی قیمت مرغ، اولین موج این گرانی، 2 ماه دیگر به بازار برسد و آن موقع شاهد گران شدن مرغ باشیم.

به گزارش پول نیوز، کُنجاله بازمانده جامدی است که پس از روغن‌کشی از دانه‌های روغنی به‌جا می‌ماند. بازماندهٔ هر چیزی چون انگور، کنجد، سویا، کرچک و امثال آن‌ها که کوفته یا فشرده و آب و یا روغن آن گرفته شده‌باشد کنجاله نامیده می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران: در اینصورت مرغ 2 ماه دیگر گران می شود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: