کد خبر: ۲۴۳۳۰۷
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
0
نرخ سود بانکی کماکان جذاب‌تر از بازار دلارپول‌نیوز -روز چهارشنبه ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارات مهمی را در مورد بازار ارز مطرح کرد. سیف در بخشی از سخنان خود ادعای مطرح شده در مورد خواست دولت برای افزایش نرخ دلار را رد کرد و یادآور شد: «گفته شده بود که دولت به افزایش تمایل دارد؛ این به هیچ وجه درست نیست، دولت تمایل به اقداماتی دارد که منجر به ثبات در اقتصاد کشور شود و بتواند اقتصاد را توام با آرامش هدایت کند و فعالان اقتصادی افق پیش‌بینی مناسبی از شرایط اقتصادی کشور داشته باشند که خوشبختانه مثل 4 سال گذشته در این 6 ماه نیز شاهد این وضعیت بودیم.» رئیس‌کل بانک مرکزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد که نرخ سود بانکی کماکان جذاب‌تر از بازار دلار است.

 سرمایه گذاری در دلار در شرایطی که نرخ سود سپرده های بانکی سالیانه ۱۵ درصد سالیانه است، اقتصادی نیست و به نظر می رسد سپرده بانکی به مراتب بازدهی بهتری دارد و افزایش قیمت دلار به هیچ وجه نمی تواند با آن مقابله کند.

سیف در خصوص پیش بینی اش در مورد کاهش یا افزایش نرخ ارز هم گفت: نرخ ارز روند طبیعی خود را طی می کند، کسی نمی تواند پیش بینی کند که در سرمایه گذاری روی دلار بیش از سپرده گذاری در بانک سود می برد، این تصور غلطی است و در بلندمدت ثابت شده است کسانی که در بانک سپرده گذاری می کنند از افزایش قیمت دلار جلوتر هستند لذا کسی که دلار را به عنوان عامل سرمایه گذاری انتخاب کند ضرر می کند.



منبع:تابناک
برچسب ها: سود بانکی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: