May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۵۴۶۸
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
0
توجه پست بانک به کسب و کارهای خرد روستایی
پول‌نیوز - احتشام فلاح فر عضو هیأت مدیره پست بانک ایران در مراسم معارفه مدیرجدید و تودیع مدیر پیشین مدیریت شعب استان کرمانشاه گفت: این بانک توجه ویژه ای در ارائه خدمات مالی و بانکی به فعالان حوزه IT و ICT و همچنین کسب و کارهای خرد مناطق روستائی دارد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، فلاح فر در ادامه ضمن تشریح وضعیت شعب و باجه‌های بانک گفت: دولت پست بانک ایران را برای ارائه خدمات بانکی و مالی در روستاها به‌عنوان بازوی اجرائی خود می‌داند و مجلس نیز آن را بعنوان بانک توسعه‌ای و خرده بانکداری در بخش روستائی و مناطق محروم و بانک تخصصی در حوزه IT و ICT تعیین نموده‏ و همین موضوع موجب شده که رویکرد جدیدی در مجموعه بانک بوجود آید.

فلاح‌فر با اشاره به گسترش فعالیت‌ها و خدمات ارزی افزود: پست بانک بعنوان مجری ایران به اتحادیه جهانی پستی (UPU) معرفی شده و از طریق سیستم مالی IFS، نقل و انتقال حوالجات و وجوه ارزی مردم در نقاط روستائی و شهری بین کشورمان و کشورهای عضو این اتحادیه را انجام خواهد داد.

عضو هیأت مدیره درخصوص همکاری با صندوق توسعه ملی گفت: یکی از منابعی که همه بانک‌ها برای اجرای طرح‌ها و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از آن استفاده می‌کنند صندوق توسعه ملی است.

پست بانک ایران در سال‌های اخیر همکای خود با این صندوق را آغاز کرده و طی این مدت توانسته است حدود 4500 میلیارد ریال از منابع آن را برای تأمین مالی طرح های کشاورزی، دانش بنیان و شهرک‌های صنعتی روستائی و مناطق محروم جذب نماید.

وی تصریح کرد: پست‌بانک‌ ایران ازجمله بانک‌هائی است که در قانون تبدیل 5/1 میلیارد دلار از محل منابع صنوق توسعه ملی به ریال عاملیت دارد و در پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی، دانش‌بنیان و شهرک‌های صنعتی روستائی و مناطق محروم مشارکت جدی دارد. درواقع این مهم بیانگر نقش پررنگ‌تر این بانک در حوزه مناطق محروم و ایجاد اشتغال در این مناطق است.

فلاح فر با تأکید برخدمت رسانی به مردم و کمک به اشتغال در کشور و اشاره به قابلیت‌های خوب نرم‌افزار جدید بانک گفت: سیاست‌ها و رویکردهای این بانک در سه بخش؛ خدمت‌رسانی، بانک تخصصی حوزه IT و ICT و سایر بخش‌های اقتصادی متمرکز شده و برای هریک از آنها برنامه‌ها و اهداف خاصی درنظر گرفته شده است.

همچنین محمد ابراهیم عین‌ علیان مدیر پیشین و محسن اخلاقی مدیر جدید پست بانک استان درخصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آینده گزارشی را ارائه کردند.

گفتنی است: در این مراسم که با حضور تنی چند از مدیران ستادی این بانک، مدیران شعب پست بانک استان‌های همجوار، مدیران ادارات کل حوزه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران بانک‌های استان، جمعی از بازنشستگان و کارکنان مدیریت شعب استان و سایر میهمانان برگزار شد از زحمات عین علیان تقدیر و ابلاغ محسن اخلاقی بعنوان مدیر و امیر لرستانی بعنوان معاون جدید شعب استان به آنها اعطاء شد.

شایان ذکر است: پس از این مراسم بیست و یکمین جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان ها و مناطق پست بانک ایران با حضور مهندس فلاح فر عضو هیأت مدیره، محمود سعادت فر رئیس اداره کل سازمان و بهبود روشها و محمد رحمانی معاون اداره کل امور شعب و مناطق آزاد و اعضاء شورای اداری مدیریت شعب استان کرمانشاه برگزار و ضمن ارائه رهنمودهای لازم، سیاست های و رویکرد های بانک نیز تبیین و هریک از اعضاء نظرات خود را ارائه کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: