May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۵۴۸۲
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
0
پول نیوز -پارک‌های ملی همواره از جاذبه‌های مهم هر منطقه به شمار می‌روند. این پارک‌ها که عمدتا برای آشنایی با طبیعت و موقعیت اقلیمی منطقه هستند، به عنوان تفرجگاه نیز استفاده می‌شوند. به همین منظور با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم در این پارک‌ها، می‌توان لذت طبیعت‌گردی و ماجراجویی را همراه با تفریح، تجربه کرد.

پارک ملی کاو یای تایلند کجاست؟ (+عکس)

با این مقدمه و به بهانه‌ی ۵۵ امین سالگرد تاسیس یکی از پارک‌های ملی تایلند، به معرفی پارک ملی «کاو یای» (Khao Yai National Park) می‌پردازیم.

پارک ملی کاو یای تایلند کجاست؟ (+عکس)

 سال پیش در چنین روزه، ۱۸ سپتامبر سال ۱۹۶۲، پارک کاو یای به عنوان اولین پارک ملی تایلند ساخته شد؛ در حالی‌که امروزه این پارک سومین پارک بزرگ این کشور محسوب می‌شود.

پارک ملی کاو یای تایلند کجاست؟ (+عکس)

 بخش عمده‌ی کاو یای در منطقه‌ی «ناکون راچاسیما» (Nakhon Ratchasima) قرار دارد ولی از طرفی تا مناطق دیگر این ناحیه، امتداد پیدا کرده است. از طرفی این پارک تا بانکوک ۳ ساعت فاصله دارد.

این پارک در مساحتی ۲۱۶۸ کیلومتر مربعی در میان جنگل‌ها و مراتع وسیع واقع شده است. ارتفاع میانگین این منطقه از سطح دریا ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر است، در حالی‌که مرتفع‌ترین قله‌ی این پارک ۱۳۵۱ متر دارد.

پارک کاو یای در واقع بخشی از مجموعه جنگل‌هایی است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده‌اند؛ از همین رو پارک‌های دیگری نیز در این منطقه قرار دارند.



منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: