کد خبر: ۲۴۵۴۸۹
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
0
اکبر کمیجانی گفت: سپرده‌گذارانی که قبل از اجرای بخشنامه بانک مرکزی درباره کاهش سود سپرده در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند، اگر سپرده‌های بلندمدت خود را زودتر از یک سال برداشت کنند، دیگر مشمول سود ۲۳ درصد نمی‌شوند.
سود سپرده‌های کوتاه مدت به 10 درصد کاهش می‌یابدپول‌نیوز - قائم مقام بانک مرکزی گفت: سود سپرده های کمتر از یکسال طبق بخشنامه بانک مرکزی مشمول سود ۱۰ درصد است و بانکها نمی توانند برای آن سود بالای ۲۰ درصد درنظر بگیرند.

اکبر کمیجانی امروز در حاشیه اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در دولت دوازدهم گفت: سپرده‌گذارانی که قبل از اجرای بخشنامه بانک مرکزی درباره کاهش سود سپرده در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند، اگر سپرده‌های بلندمدت خود را زودتر از یک سال برداشت کنند، دیگر مشمول سود ۲۳ درصد نمی‌شوند.

وی درباره  اقدام برخی بانک‌ها برای جذب سپرده‌های مردم با نرخ سود ۲۳ درصد، گفت: از نظر بانک مرکزی اقدام بانک‌ها قبل از اجرای بخشنامه بانک مرکزی برای دریافت سپرده با سود ۲۳ درصد تخلف نبوده است.

کمیجانی تصریح کرد: برای انجام هر کاری و تحلیل بخشنامه و ابلاغ آن باید مقداری زمان صرف شود و اینطور نیست که ما بخشنامه‌ای را ابلاغ کنیم و بلافاصله بشود آن را از صبح روز بعد اجرا کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه اما بانک‌ها اجازه داده‌اند سپرده‌گذاران سپرده‌های خود را با نرخ سود ۲۱ درصد بشکنند، گفت: اگر سپرده‌های بلندمدت قبل از یک سال شکسته شود و توسط سپرده‌گذاران از بانک‌ها برداشت شود، دیگر مشمول نرخ سود ۲۳ درصد نیست و مشمول نرخ ۱۰ درصد بخشنامه بانک مرکزی می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: