کد خبر: ۲۴۷۵۷۵
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
0
پول‌نیوزکاربرد خودروهای برقی در چین شتابی دوچندان به خود گرفته است و پرواضح است که مشوق‌های سخاوتمندانه دولتی نقش بسزایی را در این میان ایفاء می‌کنند؛ زیرا که در غیر این صورت، خودروهای برقی به دلیل بهای بالاتر خود نسبت به انواع بنزینی و هیبریدی، از جاذبه بس کمتری برای مشتریان خود برخوردار بودند.

«چری EQ EV»، همزاد برقی «ام‌وی‌ام 110s» (+عکس)

در میان انواع خودروهای برقی ساخت چین می‌توان خودروی چری EQ الکتریکی را مثال آورد. خودرویی که همزاد بنزینی آن سال‌هاست به نام ام‌وی‌ام 110s در کشورمان تردد می‌کند.

«چری EQ EV»، همزاد برقی «ام‌وی‌ام 110s» (+عکس)

چری EV EQ یا همان QQ الکتریکی، از حیث فرم و ظاهر، هیچ تفاوتی با نسخه بنزینی خود که در ایران به‌عنوان ام‌وی‌ام 110s فروخته می‌شود، ندارد و چنانچه توجهی به آرم عقب و همچنین جزییات آبی‌رنگ روی بدنه و رینگ‌های آن نکنید، شاید حتی متوجه ماهیت الکتریکی آن نیز نگردید.

«چری EQ EV»، همزاد برقی «ام‌وی‌ام 110s» (+عکس)

 طراحی بدنه این خودرو که توسط موسسه تورینو دیزاین ایتالیا صورت پذیرفته چهره شاد و دلپذیری را در کادر جلو برای آن مهیا نموده و چراغ‌های بزرگ و بیضی‌شکل این خودرو از نخستین اجزایی در بدنه آن هستند که نظر آدمی را در همان وهله نخست به سمت خود جلب می‌کنند؛ به‌ویژه از فواصل نزدیک و در رنگ‌های روشن.

در داخل این خودرو ما با اتمسفری ساده اما شاد و تا اندازه‌ای جوان‌پسند روبرو هستیم، محیطی که جای‌جای آن را پلاستیک‌های خشک و ارزان‌قیمت فرا گرفته است. حجم فضای موجود در کابین برای جاگیری چهار سرنشین بزرگسال کاملاً کافی بوده و از این حیث کمبودی احساس نمی‌شود.

این خودروی کوچک و نقلی، از ماه نوامبر سال 2014 میلادی در بازار چین پای نهاد و همچون اغلب رقبای خود از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد. این باتری با ظرفیت 22 کیلووات ساعت از یک پیشرانه الکتریکی به توان 41.8 کیلو وات (56.8 اسب بخار) و گشتاور 150 اسب بخار پشتیبانی می‌کند.

ماکزیمم سرعت این خودرو معادل 100 کیلومتر بر ساعت است و شارژ کامل باتری آن در مدت زمانی بین 8 الی 10 ساعت صورت می‌گیرد. حداکثر برد چری EQ با یک بار عمل شارژ معادل 200 کیلومتر است که چنین بردی برای تردد در معابر درون‌شهری نسبتاً مناسب است.

چری EQ همچون نسخه بنزینی خود در دو تیپ متفاوت از تجهیزات رفاهی در بازار چین عرضه می‌شود: COMFORT و LUXURY. نسخه مجهزتر LUXURY از تجهیزات ایمنی و رفاهی از جمله شیشه و آینه‌های برقی، قفل مرکزی، تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ‌های آلومینیمی و 2 عدد کیسه هوا و سامانه‌های ABS/EBD و سنسور سپر عقب و …سود می‌برد.

همان‌طور که در سطور بالا نیز گفته شد چری EQ در دو نسخه COMFORT و LUXURY در بازار چین عرضه می‌شود. نسخه COMFORT از بهایی معادل 159,900 یوآن (24,300 دلار) برخوردار است که این رقم با مشوق‌های دولتی که به خریداران آن عرضه می‌شود به 69,800 یوآن (10,600 دلار) کاهش می‌یابد. نسخه LUXURY هم با قیمتی معادل 164,900 یوآن (25,100 دلار) عرضه می‌شود که با مشوق‌های دولتی این رقم به 74,800 یوآن (11,400 دلار) کاهش می‌یابد.




منبع:پدال
برچسب ها: خودرو ، عکس ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: