کد خبر: ۲۴۷۶۴۴
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
0
سفیر کره جنوبی گفت: این سد با ارتفاع بیش از 300متر اگر بزرگ ترین سد دنیا نباشد، از سدهای بزرگ دنیاست که با همکاری شرکت های کره ای در ایران ساخته می شود.
کره ای‌ها در ایران سد می‌سازندپول‌نیوز - کره جنوبی در طرح ساخت سد بختیاری بر روی رودخانه بختیاری از سرشاخه های رود دز با ایران همکاری خواهد کرد.

کره ای ها در ایران سد می سازندسفیر کره جنوبی در ایران گفت: این سد با ارتفاع بیش از 300متر اگر بزرگ ترین سد دنیا نباشد، از سدهای بزرگ دنیاست که با همکاری شرکت های کره ای در ایران ساخته می شود.

کیم سونگ هو با بیان اینکه کره خواستار افزایش همکاری ها در زمینه سد سازی با ایران است، گفت: این طرح دومین سد در ایران است که کره ای ها درساخت آن مشارکت می‌کنند و ما از نظر تامین منابع مالی و سرمایه گذاری و هم از نظر دانش فنی و تخصص در این پروژه مشارکت خواهیم کرد.

سفیر کره با بیان اینکه کشورش علاقه مند به همکاری با ایران در همه زمینه هاست، گفت: به ایران فقط به عنوان یک بازار نگاه نمی کنیم ، نگاه راهبردی داریم و علاقه مندیم همکاری های دو کشور در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توسعه یابد.

کیم سونگ هو در باره اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره برجام و تاثیر ان بر ادامه همکاری های اقتصادی ایران وکره هم گفت : سخنان رئیس جمهور آمریکا در برابر توافق بزرگ و بین المللی برجام ، هیچ ارزشی ندارد و هیچ تاثیری در بهره مندی مردم ایران از مزایای برجام نخواهد داشت.

وی افزود: مطمئن هستم وقتی ایرانی ها توانسته اند طرح بزرگی همچون برجام را به سرانجام برسانند، قطعا برای برون رفت از این مسئله نیز راهکارهای مناسبی پیدا خواهند کرد.

سد بختیاری یک سد قوسی در دست ساخت بر روی رودخانه بختیاری، از سرشاخه‌های رود دز است.

این سد و نیروگاه ان در 80 کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد احداث می‌شود و در محدوده? جغرافیایی شهرستان الیگودرز قرار دارد.

این سد با توجه به ارتفاع 325 متری و مخزنی با گنجایش 5 میلیارد و 159 میلیون مترمکعب می‌تواند سالانه 3000 میلیون کیلووات ساعت برق هم تولید کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: