کد خبر: ۲۴۸۱۸۹
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
۱
دی‌جی کالا یک آیفون ۴ میلیون‌تومانی را ۱۵ درصد گران‌تر می‌خرد چرا که موبایلی را می‌فروشد که به طور رسمی وارد کشور شده. این رقم حدود ۵۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود که برای رقابت با بازار، حاشیه سود خود را روی چنین کالاهایی به ادعای مدیرانش به صفر برساند.
هرگز کالای برگشتی را وارد چرخه فروش نکردیمپول‌نیوز-سال‌ها سکوت دی‌جی کالا شکست. 11 سال است که دی‌جی کالا، راه‌اندازی شده و در تمام این سال‌ها هیچ گفت‌وگوی رسمی یا نشست خبری توسط مدیران این کسب و کار پر رونق انجام یا برگزار نشده. نخستین نشست خبری «دیجی‌کالا» دقایقی پیش در حالی خاتمه یافت که برادران محمدی به عنوان مدیران و موسسین از وضعیت امروز شرکتی گفتند که در سال ۱۳۸۵، با سرمایه صفر و ۷ نفر نیرو کار خود را آغاز کرد اما حالا 2 هزار و 500 نفر نیروی تمام وقت دارد.

روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم
«حمید محمدی» مدیرعامل دیجی‌کالا امروز در نشست خبری گفت: «با افرادی شروع کردیم که تخصص آنچنانی نداشتند. سراغ بهترین‌های هر حوزه نرفتیم، هر کسی که در اطراف خود می‌شناختیم را دعوت کردیم تا در کنار هم یاد بگیریم.»
یکی از تحولات اصلی دیجی‌کالا، در سال ۹۳  رقم خورد. زمانی  که دیجی کالا تصمیم گرفت از فروش محصولات دیجیتالی فاصله گرفته و به همه چیز فروشی روی بیاورد.
محمدی گفت: «مورد انتقادهای بسیار سختی قرار گرفتیم. چندین شب خواب‌مان نمی‌برد. عمده مشتری‌ها عصبانی بودند. در نهایت به تصمیم خود ایمان پیدا کردیم اما نگران بودیم و فکر می کردیم که ممکن است بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست بدهیم.»

داستان کالاهای مرجوعی از زبان مدیران
دیجی کالا به راحتی کالاها را مرجوع می‌کند و همین راه انتقاد را برای خیلی‌ها باز کرد. از گوشه کنار خبر می رسید دی‌جی کالا کالای مرجوعی خود را دوباره وارد چرخه فروش کرده و به مردم می‌فروشد.
محمدی در این باره هم توضیح داد:  «ما هرگز کالای برگشتی را دوباره وارد چرخه فروش نمی کردیم. کالاهایی که قابل استفاده بود، در خود دیجی‌کالا، برای کارمندان و خانواده کارمندان ارائه می شد. بخشی را داشتیم که پرسنل می توانستند کالاهای مرجوعی را ببینند و در صورت تمایل انتخاب کنند. البته برای خاتمه دادن به حرف و حدیث ها، اوپن باکس را راه اندازی کردیم. حالا در هر ماه، دو روز کاربران دیجی کالا می‌توانند محصولاتی که به دلیلی مرجوع شده اند را با قیمتی پایین تر خریداری کنند.»

وب‌سایت دی‌جی کالا 1.7 میلیون بازدید دارد
به گفته مدیرعامل دیجی‌کالا، این شرکت در سال‌های اخیر متوسط رشد سالیانه کسب‌وکار ۲۰۰ الی ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است و به شکل روزانه ۱.۷ میلیون بازدید دارد.
دی‌جی‌کالا در سالی که گذشت منجر به صرفه‌جویی در حدود ۶۰۰ میلیون دقیقه وقت (بیش از ۱۱۰۰ سال) شده است. همچنین این خدمات، کاربران را از انجام حدود ۴۲ میلیون کیلومتر سفر درون شهری، بی‌نیاز کرده است.

300 هزار کالا به فروش می‌رسد
تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نوع کالا در سایت دیجی‌کالا ثبت شده که از این میان بیش از ۱۵۰ هزار نوع کالا در حال حاضر در سایت موجود است و بیش از ۵۰ هزار نوع از آن، مربوط به برندهای تولید داخل است.
دیجی‌کالا، یکی از چالش‌های اصلی خود در بازار ایران را وجود کالای قاچاق می‌داند. محمدی‌ها در این باره موبایل‌ها را مثال می‌زنند و می‌گویند که دیجی‌کالا، محصولاتی را ارائه می‌دهد که به شکل رسمی وارد کشور شده‌اند و به همین دلیل، آن را با قیمتی بالاتر ارائه می‌دهد:
«ما برای یک آیفون ۴ میلیون‌تومانی ۱۵ درصد بیشتر پرداخت می‌کنیم و موبایلی که رسمی وارد کشور شده را به فروش می‌رسانیم. این رقم حدود ۵۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود که برای رقابت با بازار، حاشیه سود خود را روی چنین کالاهایی به صفر برسانیم. این موضوع البته باعث شکایت تامین‌کنندگان و فروشندگان ما شده است. امیدواریم طرح رجیستری، باعث شود تا بتوانیم بازی را به شکل منصفانه‌تری ادامه دهیم.»





ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
عباس شفیعی
Iran, Islamic Republic of
21:33 - 1396/08/01
از خریداران دیجی کالا هستم . این فروشگاه اینترنتی را به خاطر صداقت و رفتار های صحیح و شایسته اش انتخاب کرده و دوست دارم . بسیاری از رفتارهای آن منطبق بر اصول علمی و مطابق با شرایط پیشرفته ی جهانی است که البته احتیاج به تقویت دارد . این نوع رفتار در شرایط امروز کشورمان از نیازهای ضروری و حیاتی مراکز کسب و کار است . کاش ساز و کارهایی وجود داشت که امثال دیجی کالا را تقویت می کرد تا مردم با آگاهی و آرامش و با حداقل هزینه نیازهای خود را تهیه کنند .
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: