کد خبر: ۲۴۸۵۶۳
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
0
مهدی رزمی گفت: توزیع قبوض معوقه عوارض پایدار که از شهریور ماه سال جاری برای افراد بدهکار عوارض و بهای خدمات سال 95 توزیع شد در جهت تامین منابع پایدار و به منظور مشارکت شهروندان تهرانی صورت گرفت و این موضوع باید به صورت مستمر توسط مناطق 22گانه از طریق راهکارهای قانونی پیگیری شود .
تبیین رویکرد جدید درآمدی شهرداری تهران در نشست تخصصی مدیران درآمد
پول‌نیوز - تلاش در جهت ارتقاء سهم درآمدهای پایدار در اداره شهر تهران ، محور عملکرد مدیران درآمدی مناطق 22 گانه و ستاد خواهد بود.

مهدی رزمی مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در نشست تخصصی مدیران درآمد شهرداری تهران که در روز دوشنبه مورخ 1/8/1396 در شهرداری منطقه 9 برگزار شد، با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه از سال 1362 شهرداریهای کشور در زمینه درآمدی خودکفا شدند و مقرر بود لایحه نظام درآمدهای پایدار شهرداریها تدوین و ابلاغ گردد لیکن تاکنون این لایحه تهیه  و ابلاغ نشده است و به ناچار شهرداریها جهت تامین منابع درآمدی و هزینه های جاری، عمرانی و نگهداشت شهر مجبور به استفاده از منابع درآمدی ناپایدار شدند. که امیدواریم هر چه سریعتر این موضوع که در قالب طرحی نیز در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی می باشد سریعا تصویب و ابلاغ گردد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد در ادامه گفت: به منظور تامین درآمدهای شهرداری تهران و به ویژه درآمد های پایدار تلاش جمعی مدیران و کارکنان شهرداری و مشارکت شهروندان تهرانی امری ضروری است  و موضوع مهمی که در دستور کارو برنامه های پیش روی شهرداری تهران در زمینه تامین درآمدها بوجود آمده است، توجه و نگرش مدیریت ارشد شهرداری تهران و همچنین نگاه مثبت اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش در زمینه تکیه بر پایدارسازی درآمد های شهرداری می باشد که با بهره گیری از قوانین موجود می بایست در حال حاضر این کار پیگیری شود و همزمان با ایجاد بسترهای قانونی جدید از سوی شورای محترم اسلامی شهر و مجلس محترم شورای اسلامی، پیگیری برای تامین منابع درآمدی ادامه خواهد یافت.

وی درخصوص بخشنامه های اخیر شهردار محترم تهران در زمینه تامین درآمدهای شهرداری تهران یادآور شد و گفت: اتفاق خوشایندی که اخیراً در بحث توقف صدور و کارسازی هولوگرام از سوی جناب آقای دکتر نجفی ابلاغ شده است، در زمینه های شفافیت و انضباط مالی بیشترو تحقق درآمد های نقدی، منشا اثر شده است و بررسی های یک ماهه اخیر حکایت از افزایش درآمد نقدی به صورت کل و به ویژه در برخی مناطق به خاطر جلوگیری از روند گذشته صدور هولوگرام دارد.

مهدی رزمی درقسمت دیگری از سخنانش، پیگیریهای مدیران درآمد مناطق و ستاد را در راستای تحقق درآمد های مصوب  ابلاغی و به ویژه درآمد های پایدار یادآوری کرد و گفت: توزیع قبوض معوقه عوارض پایدار که از شهریور ماه سال جاری برای افراد بدهکار عوارض و بهای خدمات سال 95 توزیع شد در جهت تامین منابع پایدار و به منظور مشارکت شهروندان تهرانی صورت گرفت و این موضوع باید به صورت مستمر توسط مناطق 22گانه از طریق راهکارهای قانونی پیگیری شود .

وی اجرای دقیق  بخشنامه های صادره شهردار محترم تهران به ویژه مرتبط با موضوع درآمد و پیگیری وصول مطالبات معوقه و جاری را ملاک اقدامات درآمدی دانست و تاکید کرد دغدغه درآمد شهرداری تهران باید به کلیه حوزه ها تسری یابد تا پایدار سازی درآمد های شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری حاصل گردد.

در این نشست، همچنین سید علی مفاخریان شهردار منطقه 9، ضمن خوش آمد گویی به حاضران، تامین مالی پروژهای شهری و هزینه های جاری شهرداری را منوط به پیگیری و زحمات مدیران درآمدی شهرداری تهران دانست و از اقدامات مدیران مربوطه در زمینه وصول درآمد ها تقدیر و تشکر کرد.

ضمنا در این نشست تخصصی به مباحث عملکرد درآمدی مناطق و ستاد  و به خصوص درآمد های پایدار پرداخته شد که هر یک از حاضران مسائل و مشکلات موجود را مطرح و بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از زحمات آقای محمد ملکی مدیر سابق درآمد شهرداری منطقه 13 که به درجه بازنشستگی نائل آمده اند تقدیر و لوح سپاسی ازطرف مدیر کل تشخیص و وصول درآمد به وی اهدا شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: