پول نیوز؛
مازیاردانیالی- در تجارت کالاهای
لوکس برندهای متنوعی رقابت می کنند که انواع محصولات از نوشت افزار گرفته تا ساعت را در کاتالوگ فروش خود دارند. در این
میان خاستگاه برند نیز به عنوان ضمانتی برای اصالت و ارزش برند مطرح است حال آنکه نام
کشور"سوئیس" یک امضا طلایی
محسوب می شود که حضور آن اولویت اصلی بسیاری از مشتریان است.
فیلیپ شاریول با توجه به این مهم، در سال 1983 شهر
ژنو(پایتخت سوئیس) را برای ثبت و راه اندازی برند خود با نام شاریول انتخاب کرد.
انواع محصولات لوکس شامل ساعت، جواهرات، چرم، نوشت افزار، عینک، عطر و تجهیزات
مسافرت از خانواده چمدان در کاتالوگ فروش شاریول مشاهده می شود.
فیلیپ شاریول به دلیل طراحی ها و خلاقیت های منحصر به فرد
خود در زمینه تولید محصولات لوکس و بویژه انواع زمانسنج، احترام و اعتبار بالایی
میان فعالان این حوزه دارد. استفاده از بافت کابلی شکل طلا و استیل اولین بار توسط
شاریول در صنعت ساعت به ثبت رسیده است.
وی همچنین به عنوان یک تاجر بسسیار موفق نیز شناخته می شود
زیرا طی 34 سال از زمان آغاز حیات برند شاریول تا به امروز بالغ بر 190 بوتیک
تخصصی کالاهای لوکس با برند اختصاصی خود را در سراسر جهان راه اندازی کرده است. وی
نه تنها بازارهای اروپا آمریکا را مدنظر
داشته بلکه بطور ویژه بازار آسیا را نیز پوشش داده است. افتتاح دفتر در هنگ کنگ
(که یکی از مهمترین مراکز تجاری جهان در آسیا محسوب می شود) و سپس سنگاپور اقدامی
مهم در راستای حضور در بازار پررونق کالاهای لوکس جنوب شرق آسیا و خاورمیانه بوده
است. راه اندازی دفاتر دوبی نیز همزمان با رشد تجارت کالا در این مطقه از دیگر
راهبردهای موثر فیلیپ شاریول است.
از زمان راه اندازی برند تا به امروز، شاریول موفق به فروش
بالغ بر 1.5 میلیون ساعت، 2.8 میلیون قطعه انواع جواهرات، 1 میلیون کیف، 1 میلیون
کمربند و همچین بالغ بر 700 هزار نمونه از
نوشت افزارهای لوکس تولیدی خود شده است.
اداره کنندگان برند شاریول توجه ویژه ای به اثر تبلیغات در
موفقیت فروش خود داشته اند و اساسا این مورد یکی از راهبردهای دائمی کمپانی محسوب
می شود. شاریول همواره به حمایت مالی از مسابقات موتورسواری، گلف، چوگان، بسکتبال
و اسکی پرداخته است.