May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۹۲۶۷
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
0
محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن در نشست خبری اعضای هیئت مدیره خانه معدن گفت: دراین نمایشگاه ۱۳۹ شرکت خارجی و ۱۴۶ شرکت داخلی حضور خواهند یافت.
حضور 139 شرکت خارجی در سیزدهمین نمایشگاه ایران کان مینپول‌نیوز - رییس خانه معدن از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ایران کاین مین که قرار است از ۱۳ آبان ماه به مدت چهار روز در نمایشگاه بین المللی برگزار شود خبرداد.

محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن در نشست خبری اعضای هیئت مدیره خانه معدن  اظهار کرد: دراین نمایشگاه ۱۳۹ شرکت خارجی و ۱۴۶ شرکت داخلی حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و کشور‌های آلمان، چین و ایتالیا افتتاح خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، چهار نشست تخصصی در زمینه‌های سرمایه گذاری خارجی، معدن و محیط زیست، صنعت فولاد و در زمینه سرمایه گذاری با حضور مسوولان اتاق تهران برگزار خواهد شد.

بهرامن با تاکید بر فرسوده و قدیمی بودن تجهیزات و ماشین‌آلات معادن زغال‌سنگ بیان کرد: تجهیزات ایمنی معادن زغال نظیر دستگاه‌های هشدار‌دهنده گاز‌های خطرناک، سیستم‌های ضدجرقه، تهویه مطلوب و امکانات مربوط به نگهداری از سقف و دیواره‌های معادن به شدت ناکارآ هستند و هر لحظه انتظار می رود که با انفجاری مهیب یا ریزش سقف و دیواره‌ها، عده‌ای از کارکنان معدن در آن، بسوزند و زیر ده‌ها تن سنگ و خاک مدفون شوند.

رئیس خانه معدن ایران گفت: بر اساس آمار وزارت صنعت، هم‌اکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر در معادن زغال کشور مشغول به کار هستند که باید سالانه ۲.۵ میلیون تن کنسانتره زغال مورد نیاز برای شرکت ذوب‌آهن اصفهان به تولید برسد، از طرف دیگر با توجه به افزایش ظرفیت این شرکت و طراحی شرکت‌های دیگر فولاد به روش کوره بلند، پیش‌بینی می‌شود که نیاز کشور به زغال‌سنگ از گذشته بیشتر شود که لازمه آن سرمایه‌گذاری در معادن زغال کشور است.

بهرامن در ادامه یادآورشد: سیاست گذاران معدنی کشور به منظور تولید این ماده معدنی با کمترین حوادث و بالاترین بهره‌وری برای تجهیز و نوسازی معادن زغال‌سنگ اقدامات لازم را به عمل آورند و با زنده کردن مطالبات شرکت‌های زغال‌سنگ این امکان در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا فعالیت‌های اکتشافی خود را گسترش داده و سطح استخراج خود را بالا ببرند.

این مقام مسوول ادامه داد: حادثه معدن زغال‌سنگ زمستان جزو حوادثی است که نشان می‌دهد نگاه ما در زمینه سرمایه‌گذاری در معادن باید تغییر کند، البته تنها با افزایش سرمایه‌گذاری در معادن نمی‌توان شاهد کاهش حوادث بود؛ بلکه عامل مهم دیگری به نام آموزش در این میان می‌تواند در کاهش وقوع این حوادث موثر واقع شود. استفاده از تجهیزات جدید می‌تواند در کاهش حوادث اثرگذار باشد، اما نباید فراموش کرد تا زمانی که آموزش نباشد امکان استفاده کارگران از تجهیزات جدید برای کاهش حوادث معدنی وجود نخواهد داشت.

رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد: نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت با کمیته زغال خانه معدن ایران وصاحب نظران با ارزش فعال در این صنعت، برای رفع مشکلات تولید و نیز قیمت گذاری این محصول چشم انداز قابل قبولی را برای این صنعت تعریف می‌کند.

بهرامن تصریح کرد: خوشبختانه مسائلی که با حضور رییس کمیته زغال خانه معدن ایران و وزیر صنعت و رییس ایمیدرو، درخصوص نیاز مبرم به مبحث آموزش و نیاز به سرمایه گذاری درحوزه معادن زغال کشور مطرح شده از جمله پیشنهادات لزوم سرمایه گذاری دراین صنعت به ارزش  ۱۶۰۰ میلیارد تومانی و ۲ ٫ ۵ میلیارد یورویی از اولویت‌های بخش زغال کشور است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: