کد خبر: ۲۵۰۰۳۹
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
0
«وزیر بهداشت می‌گوید کیفیت گندم ایرانی پایین است اما آقای وزیر در نظر نمی‌گیرد که ما 3 برابر متوسط جهانی، نان مصرف می کنیم. باید اگر قرار است تغییری ایجاد کنیم به جیره غذایی ایرانی‌ها توجه کرده و آن را اصلاح کنیم. رژیم غذایی ایرانی‌ها باید تغییر کرده و نان و برنج جای خود را به مواد پروتئینی و ویتامینی و معدنی دهند.»
آقای وزیر! هنگام اظهار نظر جوانب موضوع را در نظر بگیریدپول‌نیوز- علی وقف‌چی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با پول نیوز  نسبت به اظهارات اخیر وزیر بهداشت درباره نمک نان واکنش نشان داد.

وقف‌چی گفت: «من با حفظ احترام به وزیر بهداشت عزیز، انتقاد دارم. ایشان با کمال تاسف بدون در نظر گرفتن جوانب موضوع، درباره کیفیت نان و عدم نیاز به خودکفایی گندم نظر می‌دهند.»

او افزود: ایشان در گذشته هم با یک اظهار نظر شتاب زده و بدون مطالعه در مورد روغن پالم، فعالان بسیاری را در صنعت غذایی کشور زمین زدند. در صورتی که پالم در شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان استفاده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: آقای وزیر می‌گوید کیفیت گندم ایرانی پایین است اما آقای وزیر در نظر نمی‌گیرد که ما 3 برابر متوسط جهانی، نان مصرف می کنیم. باید اگر قرار است تغییری ایجاد کنیم به جیره غذایی ایرانی‌ها توجه کرده و آن را اصلاح کنیم. رژیم غذایی ایرانی‌ها باید تغییر کرده و نان و برنج جای خود را به مواد پروتئینی و ویتامینی و معدنی دهند.

او افزود: تا مادامی که فرهنگ «پیشگیری» را در کشور جا نیانداخته‌ایم باید برای درمان هزینه‌های چندین میلیاردی کنیم.

گقتنی است؛ جنجال نان و نمک از وزیر بهداشت آغاز شد. چندی پیش قاضی زاده هاشمی از نامرغوب‌بودن کیفیت گندمی که به دست نانواها می‌رسد، خبر داد و از استفاده بیش از حد مجاز نمک و جوهر نمک در نان‌ها انتقادکرد و از آن سو وزیر جهاد کشاورزی با تکذیب این موضوع از مرغوبیت کیفیت گندم در ایران دفاع کرد. وزیر بهداشت به این انتقاد اکتفا نکرد و حتی به نوعی با خودکفایی گندم هم مخالفت کرد: « دو برابر پول بین المللی برای خرید گندم می دهیم و از طرف دیگر نمکی به آن اضافه می کنیم که موجب بیماری های قلبی و فشارخون می شود و بیمار تا آخر عمر باید دارو مصرف کند؛ این در حالی است که اگر نان ما سالم باشد می توان از بخش قابل توجهی از بیماری ها پیشگیری کرد»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: