پول‌نیوز - سازمان فضایی آمریکا (ناسا) دیروز شنبه یک ماهواره جدید را برای نظارت بر وضعیت آب و هوای سراسر جهان و کمک به تقویت پیش بینی وضعیت آب و هوا به فضا پرتاب کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، این ماهواره که PSS-1 نام دارد یک سرمایه گذاری مشترک میان آژانس فضایی ایالات متحده و اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) است، گزارش ها و پیش بینی هایی را در مورد وضعیت آب و هوا ارائه می دهد.

این ماهواره سوار بر راکت Alliance Delta II ساعت 1:47 دقیقه بامداد به وقت محلی (9:47 دقیقه گرینویچ) از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد.

ناسا اعلام کرد: این ماهواره روزی 14 بار از مسافت 512 مایلی (824 کیلومتری) بالای زمین از یک قطب به قطب دیگر زمین می رود و روزی دو بار پوشش کاملی از وضعیت آب و هوایی جهان در اختیار محققان قرار می دهد.

ناسا افزود: این ماهواره اولین ماهواره از چهار ماهواره نسل بعدی ماهواره های عملیاتی زیست محیطی است که پیشرفت های زیادی در مشاهدات مورد استفاده برای پیش بینی وضعیت آب و هوای و نظارت بر محیط زیست ارائه می دهند.

ماهوارهJPSS-1 دارای مجموعه ای از ابزار پیشرفته است که برای اندازه گیری شرایط جوی جهان، شرایط زمین و دریا، درجه حرارت سطح دریا، خاکستر های آتشفشانی، شدت طوفان و موارد بسیار دیگری طراحی شده است.

دقت این ماهواره‌ها فوق‌العاده بالاست به طوریکه می ‌توانند تغییر دما را تا 0.1 درجه سانتی‌گراد اندازه ‌گیری کنند.

چهار ماهواره کوچکتر به نام CubeSats که بخشی از برنامه آموزشی نانو -ماهواره ناسا هستند، قرار است در این ماموریت آزاد شوند.

CubeSats متعلق به چهار دانشگاه آمریکا هستند و بعد از این مستقر شدن این ماهواره آب و هوایی در مدار زمین قرار خواهند گرفت.

دو تلاش قبلی برای پرتاب ماهواره JPSS-1 یک بار به دلیل وزش بادهای شدید و بار دیگر به دلیل مشکلات فنی لغو شده بودند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ماهواره ، ناسا ، فضا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: