May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
احتمال آزادسازی قیمت در بخش حمل و نقل ریلی و مواد خوراکیپول‌نیوز - دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: امکان آزادسازی قیمت در بخش حمل و نقل ریلی و کره خوراکی که در سبد خانوار از اهمیت کمتری برخوردار است وجود دارد.

محسن بهرامی ارض اقدس گفت: در میان چندین هزار قلم کالای موجود در کشور تعداد کالاهای محدودی مشمول نظارت و قیمت‌گذاری دولت هستند که عمده آن معیشتی است و دولت مرتب نرخهای آن را رصد می‌کند تا اتفاقی نیفتد.

دبیر ستاد تنظیم باز گفت: کالا و خدماتی مانند گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، قندوشکر، حمل و نقل شهری و بین‌شهری، آب و برق و گاز برای مردم مهم است که دولت نیز درباره آن حساسیت دارد و منظور از آزادسازی قیمت‌ها آزادسازی همه اقلام یاد شده نیست.

وی گفت: در گذشته قیمت حمل و نقل هوایی را آزاد کردیم و از قیمت‌گذاری خرج شد. در این مدت شاهد رضایتمندی بیشتر مردم هستیم و نرخ‌ها به غیر از زمان پیک کاهش یافته است و شرکتهای خدمت‌رسان و ایرلاین‌ها راضی‌تر هستند.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: در این شرایط به جای آنکه دلالی صورت گیرد و آژانس‌ها از شرایط موجود سوءاستفاده کنند افزایش نرخ بلیت در زمان پیک مصرف نصیب خود ایرلاین‌های فعال می‌شود و افرادی که ضرورتی ندارند در ایام خاص سفر کنند می‌توانند بلیت ارزانتری خریداری کنند.

وی یادآور شد: همه این تجربه‌ها باعث شد که معاون اول رئیس جمهور تکلیف کند که دبیرخانه (ستاد تنظیم بازار) اقدام به بررسی آزادسازی قیمت برخی اقلام و خدمات تحت نظارت دولت کند.

ارض اقدس در پایان سخنان خود گفت: امکان آزادسازی قیمت در بخش حمل و نقل ریلی و کره خوراکی که در سبد خانوار از اهمیت کمتری برخوردار است وجود دارد و شاید آزادسازی نرخ این خدمات و کالا زمینه رقابتی‌سازی را در بازار فراهم آورد.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: