کد خبر: ۲۵۱۸۹۲
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
0
عباس آخوندی گفت: متأسفانه تعدادی از هموطنان در کرمانشاه درگیر فاجعه زلزله هستند و جان و روان مردم ایران متوجه این هموطنان است.
ایران دومین کشور دنیا در ارائه سوخت ارزانپول‌نیوز - وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه به دلیل ارزان بودن سوخت در ایران حمل و نقل شخصی در کشور ما مزیت دارد، کاهش تلفات سوانح رانندگی را منوط به توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: تحقق اهداف ریلی 28 میلیارد دلار اعتبار می‌خواهد که رقم بالایی است.

عباس آخوندی امروز در سمینار سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه (پیارک) که با محوریت سیاست‌های بهبود ایمنی ترافیک و جهت‌گیری آتی برگزار شد،‌اظهار داشت: متأسفانه تعدادی از هموطنان در کرمانشاه درگیر فاجعه زلزله هستند و جان و روان مردم ایران متوجه این هموطنان است.

وی ادامه داد: امیدواریم از این آزمون الهی سربلند بیرون بیاییم و در کمک به زلزله‌زدگان موفق باشیم و امیدواریم به بهترین وجه خود را بازآفرینی کنند.

وی ادامه داد: سالانه در دنیا 1.3 میلیون نفر بر اثر سوانح رانندگی جان می‌بازند و 20 تا 50 میلیون نفر مجروح می‌شوند و این رقم بزرگی است. به همین دلیل در حین اقدام کاهش تلفات سوانح رانندگی از سوی سازمان ملل تا سال 2020 میلادی اعلام شد.

وی ادامه داد: در ایران نیز همه دست‌اندرکاران حمل و نقل جاده‌ای در وزارتخانه‌های مختلف در 5 حوزه راهبردی اصلی مدیریت جاده، خودرو ایمن‌تر، کاربر ایمن‌تر، اعمال قانون و امداد به موقع فعالیت کردند.

آخوندی افزود: در بحث ایمنی راه‌ها این 5 راهبرد اساسی تصویب شد که 800 اقدام در این حوزه طراحی و به تصویب رسید.

وزیر راه و شهرسازی در هر کدام از محورهای راهبردی اصلی در دو سطح «ساختاری» و «رفتار و اقدامات آئین‌نامه و دستورالعمل‌های مختلف» امکان ورود داریم.

وی تأکید کرد: باید ساختارها در ایران تجدیدنظر شود که اگر موفق باشیم افزایش ایمنی راه‌ها نتیجه آن است.

وی با بیان اینکه 250 هزار کیلومتر انواع راه در کشور وجود دارد، گفت: باید ساختار مدیریت به سمت جاده‌های هوشمند برود و روش مدیریت جاده‌ها از مکانیکی به هوشمند و مدرن تغییر یابد که این تغییر مدیریت سخت است و در این حوزه طراحی سیستم، نصب تجهیزات، یکپارچه‌سازی سیستم‌های امدادی و ... فعالیت‌هایی ساختاری است که دانش فنی، اعتبار مالی، آموزش و سطح هماهنگی بالایی را می‌طلبد.

آخوندی گفت:‌سالانه 1.2 میلیون خودرو به 20 میلیون خودروی فعلی اضافه می‌شود و 10 سال دیگر 30 میلیون خودرو خواهیم داشت و این نیازمند مدیریت هوشمند جاده‌ها است.

وی اظهار داشت:‌متأسفانه در حال حاضر نمی‌توان ادعا کرد که سیستم‌های یکپارچه پلیس راه، امداد و هلال‌احمر داریم؛ زمانی که بحث از تحولات ساختاری می‌شود داشتن اجماع، راهوری و پشتیبانی ملی مهم است و رسانه باید در این موضوع همکاری کند.

آخوندی گفت: نیازمند تحول ساختاری در ایمنی راه‌ها هستیم تا این به موضوع ملی تبدیل شود و همه به اجماع ملی برسیم.

وی با انتقاد از افزایش سهم حمل و نقل شخصی در ایران گفت:‌ضروری است سهم جاده‌ای به نفع ریلی کاهش یابد همچنین باید سهم حمل و نقل شخصی به نفع حمل و نقل عمومی کمتر شود و قطعاً‌ ایمنی در این بسترها تحقق می‌یابد.

وی گفت‌: مگر می‌توان 90 درصد بار کشور را با جاده جابه‌جا کرد حمل و نقل شخصی فزاینده‌ای داشت اما تلفات سوانح رانندگی را کم کرد؟

آخوندی اظهار داشت: برای تحقق سهم 20 درصدی ریل در حمل مسافر و سهم 30 درصدی در حمل بار 28 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری لازم داریم که رقم بزرگی است و حتی مقام معظم رهبری هم در سیاست‌های برنامه ششم به این دو بند اشاره کرده‌اند.

وی تأکید کرد: بدون حمل و نقل همگانی نمی‌توان سطح ایمنی را افزایش داد؛ یکپارچه‌سازی حمل و نقل و برون‌شهری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی توضیح داد: در ایران سالانه یک میلیارد و 700 میلیون نفر / سفر انجام می‌شود که 700 میلیون نفر/ سفر آن در بخش حومه‌ای است.

وی اظهار داشت: روزانه در تهران 2.5 میلیون سفر حومه‌ای انجام می‌شود و 30 درصد تلفات سوانح رانندگی در 30 کیلومتر اول جاده‌ها انجام می‌شود و این دو کاملاً با یکدیگر در ارتباط هستند؛ این 2.5 میلیون نفر در تهران روزانه از طریق 550 هزار وسیله نقلیه شخصی وارد و خارج تهران می‌شوند که موجب ایجاد ترافیک،‌آلودگی، مصرف سوخت و اتلاف وقت است.

وی اظهار داشت: ما دومین کشور جهان از نظر سوخت ارزان هستیم بنابر این حمل و نقل شخصی مزیت دارد و حمل و نقل عمومی مزیتی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت 750 تا 800 هزار کامیون در ایران گفت:‌متأسفانه در بحث نوسازی ناوگان کامیونی خوب عمل نشده است و این به دلیل سوخت ارزان است زیرا برای مالکان ناوگان فرسوده توجیهی از نظر نوسازی به دلیل نرخ پایین سوخت وجود ندارد.

وی در ادامه همچنین در جمع خبرنگاران گفت: اتفاق جدیدی درباره قراردادهای خرید هواپیما رخ نداده است و این روند در حال جریان است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: