April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ای صمیمی با حسین فروزان ابراز امیدواری کرد: مشکلات و موانع موجود در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد ماکو مرتفع می شود.

​به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، علی اصغر مونسان در این دیدار احیا و مرمت قلعه قبان ماکو، کاخ سردار ماکو و مجموعه تاریخی سنگر را ثمره اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو دانست و گفت: در سایه همکاری های متقابل با سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان میراث فرهنگی و با هم افزایی می توانیم شاهد انجام کارهای ارزشمند و شاخصی باشیم.

مشکلات میراث فرهنگی منطقه آزاد ماکو مرتغع می شود

وی تهیه و تدوین پرونده ثبت منظر فرهنگی ماکو در فهرست میراث جهانی، مرمت پل های تاریخی از جمله پل تاریخی قلعه جوق و پل کشمش تپه را ارزشمند توصیف کرد و تصریح کرد: اقدامات خوبی که سازمان منطقه آزاد ماکو در چندسال اخیر در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی انجام داده است، قابل تقدیر است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: مشکلات احداث هتل های در دست اجرا در منطقه نیز حل می شود.

وی گفت: با پیگیری های مهندس فروزان، بناهای تاریخی عمارت کلاه فرنگی، شیر و خورشید، عمارت شهربانی، عمارت دارایی و ساختمان بانک ملی برای مرمت و بازسازی به سازمان منطقه آزاد ماکو واگذار می کنیم.

حسین فروزان نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب علی اکبر مونسان به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: سابقه درخشان جنابعالی در سازمان منطقه آزاد کیش و آشناییتان با مشکلات و موانع موجود مناطق آزاد مغتنم است.

وی ابراز امیدواری کرد: با مساعدت و همکاری سازمان میراث فرهنگی منطقه آزاد ماکو را به قطب گردشگری شمالغرب کشور تبدیل کنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: