کد خبر: ۲۵۳۷۸۹
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
0
پول‌نیوز - یک زمانی برای اینکه متوجه شویم افراد مشهور چه خودرویی سوار می شوند یا میشده اند، دست به دامان روزنامه ها و نشریات هفتگی بودیم تا در شماره خاص از نشریه ای هفتگی متوجه شویم احمدرضا عابدزاده بلیزر سوار می شود یا زنده یاد ناصرخان حجازی پاترول دو درب دارد و یا اینکه در آگهی های خودرو نوشته شود خاص ترین ب ام و 318 کوپه قرمز وارد شده توسط حمید استیلی به فروش می رسد یا بنز اتاق تانک متعلق به مرحوم حسن جوهرچی یا خیلی آگهی های فروشی دیگر.

پیکان نیم میلیاردی علی کریمی در نمایشگاه خودرو (+عکس)

از چند سال قبل با هجوم شبکه های اجتماعی، سرعت نشر و باز نشر اطلاعات سریع تر شد.

پیکان نیم میلیاردی علی کریمی در نمایشگاه خودرو (+عکس)

در دوران فیس بوک بود که متوجه شدیم علی کریمی ب. ام. و سری 7 با کد اتاق E65 دارد و مهدی مهدوی کیا پورشه کاین دارد. در این میان برخی از فوتبالیست‌‌ها علاقه ای به خودروهای کلاسیک نشان دادند مانند کریم باقری که با پژو 504 آلبالویی در تمرین پرسپولیس حاضر شد.

 در میان خودروهای سلبریتی ها، یک خودرو با همه خودروهای دیگر تفاوت داشت. یک پیکان استیشن قرمز رنگ 57 که در ابتدا پلاک ملی مشهد داشت و به واسطه یک امر خیر با توجه به اینکه جادوگر در سال های جوانی استیشن قرمز داشته است به علی کریمی اهدا شد و پس از آن در یک حراجی به قیمت 508 میلیون تومان فروش رفت (و در یکی دو ماه اخیر نگارنده آگهی با قیمت 1 میلیارد تومان در سایت های آگهی خودرو را از این ماشین مشاهده کرده است) در نمایشگاه امسال حاضر بود.

پیکان استیشن مظلوم ترین خودرو در دسته پیکان های کلاسیک می باشد که بر خلاف دیگر تیپ های پیکان میان پیکان دوستان اَرج و قُرب آن چنانی ندارد. مدل های اولیه استیشن با داشبورد وانتی تولید می شدند و در سال 57 و 58 از داشبورد دوقلو استفاده شد. در نمای جلوی خودرو مذکور، یکی از نکات جالب توجه استفاده از جلوپنجره فبریک پیکان استیشن می باشد.

 تفاوت جلو پنجره استیشن 57 با تیپ سدان در حالت شبکه ای آن می باشد. ولی در مدل های قبل از سال 57 جلوپنجره سدان دولوکس با استیشن تفاوتی ندارد. در نمای کناری زهوار استیل دورتادور خودرو کشیده شده است که پیش تر، در سال 55 بر روی پیکان های اتوماتیک استفاده میشد.

بر روی پیکان‌های معمولیه 57 و 58 از همین جنس زه ولی به رنگ مشکی استفاده شده است. در نمای پشتی جای پلیت چوبیه استیشن در مدل 57 خالیست ولی قاب آن نمایان است. بر روی سپر ها نوار پلاستیکی وجود دارد که از سال 57 بر روی سپر پیکان دولوکس و استیشن نصب شد.

چراغ عقب پیکان های استیشن از برند لوکاس می باشند بر خلاف پیکان های سدان که در آن سال ها از برند وِگا استفاده می کردند و دلیل آن احتمالا فروش پایین تر پیکان استیشن و باقی ماندن چراغ خطر سال های گذشته در انبار می باشد. پیکان مورد نظر جدابیت زیادی با توجه به رنگ قرمزش داشت و بر روی درب موتور و صندوقش امضای علی کریمی هنوز موجود بود.

در پایان امید است در نمایشگاه های بعدی تعداد بیشتری از پیکان با تیپ استیشن با رنگ ها و مدل‌های متنوع تری حضور داشته باشند و به این نوع پیکان تا هنوز نمونه های آن در سطح شهر موجود است، اهمیت بیشتری داده شود.




منبع:خودرو بانک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: