سر خط خبر ها
یک/رییس جامعه هتلداران درباره افزایش عوارض خروج ازکشورگفت:
کد خبر: ۲۵۳۸۹۸
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
۱
در شرایط کنونی، برای برخی مقاصد خارجی، هزینه‌های بازدید و گردشگری افراد کمتر از هزینه بازدید و گردشگری مقاصد داخلی تمام می‌شود. این موضوع می‌تواند خواه ناخواه روی کاهش گردشگر داخلی تاثیر بگذارد.
گردشگری داخلی توسعه پیدا می‌کندپول نیوز- عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 97 که روحانی تقدیم مجلس کرد، 3 برابر شده. این 3 برابر شدن به این معناست که اگر بخواهید بعد از این از کشور خارج شوید باید به جای 75 هزار تومان، 220 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کنید!

البته این همه ماجرا نیست و در این لایحه پیشنهاد شده عوارض خروج از کشور برای سفر دوم، 330 هزار تومان و برای سفر سوم 440 هزار تومان محاسبه شود.

گفتنی است به گفته نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، این افزایش قیمت با هدف توسعه گردشگری داخلی انجام شده است.

پایگاه خبری پول نیوز قصد دارد که در پرونده‌ای به تفصیل موضوع عوارض خروج از کشور را بررسی کرده و تحلیل‌های فعالان حوزه‌های گردشگری و اقتصادی را کنار هم بچیند.

امروز موضوع را با جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتل‌داران در میان گذاشته‌ایم. او به «پول نیوز» گفت: اگر نظر شخصی مرا می‌پرسید بنده به دلایلی که نمی‌توانم آن‌ها را رسانه‌ای کنم با افزایش نرخ عوارض به این شکل مخالفم. مخصوصا با افزایش قیمت به صورت تساعدی برای خروج دوم، سوم و ... از کشور. اما نمی‌توان منکر این شد که این افزایش قیمت می‌تواند به توسعه گردشگری داخلی کمک کند.

حمزه‌زاده افزود: در شرایط کنونی، برای برخی مقاصد خارجی، هزینه‌های بازدید و گردشگری افراد کمتر از هزینه بازدید و گردشگری مقاصد داخلی تمام می‌شود. این موضوع می‌تواند خواه ناخواه روی کاهش گردشگر داخلی تاثیر بگذارد.

رییس جامعه هتلداران گفت: البته نداشتن محدودیت برای مردمی که قصد خروج از کشور به هر مقصدی دارند،  حق آنهاست اما من فکر می‌کنم افزایش عوارض خروج از کشور روی توسعه گردشگری داخلی تاثیر مثب خواهد گذاشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
08:45 - 1396/09/21
واقعا برای شما و توصیب کنندگان و پیشنهاددهندگان متاسفم با این طرز تفکر تان
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: