May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سه واکسن جدید طیور در سبد تولیدات موسسه رازی قرار گرفتپول‌نیوز - معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی از تولید و عرضه سه واکسن جدید آبله قناری، سه‌گانه غیرفعال نیوکاسل، آنفلوآنزا، گامبورو و برونشیت عفونی با سویه IR12IR و سروتیپ 793.B تا سال آینده در این موسسه خبر داد.

‌دکتر علی اسحاقی ، در خصوص واکسن‌های در دست تولید این موسسه اظهار کرد: کار تحقیقات و پژوهش بر روی سه واکسن جدید طیور در موسسه رازی به انجام رسیده که یکی از این واکسن‌ها دارای مجوز از سازمان دامپزشکی است و به زودی به بازار عرضه می‌شود و دو واکسن دیگر در مرحله نیمه صنعتی قرار دارند.

 وی ادامه داد: واکسن سه‌گانه غیرفعال نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو که محتوی آنتی ژن‌های نیوکاسلv4، آنفلوآنزای H9N2  و گامبورو IR07 قابل مصرف برای طیور در همه سنین است و سه گانه بودن این واکسن موجب می‌شود ایمن سازی طیور علیه سه بیماری با یک واکسیناسیون انجام شود و استرس ناشی از واکسیناسیون در طیور کاهش یابد.

اسحاقی خاطر نشان کرد: این واکسن سه‌گانه در حال حاضر در مرحله نیمه صنعتی قرار دارد.

وی واکسن برونشیت عفونی سویه IR12IR، سروتیپ 793B  را دیگر واکسن جدید موسسه رازی نام برد و افزود: این واکسن محتوی ویروس تخفیف حدت یافته برونشیت عفونی سویه IR12IT سروتیپ 793B  است و برای ایمن‌سازی فعال علیه بیماری برونشیت عفونی در اثر ویروس 793.B و (4.91)  در ماکیان توصیه می‌شود.

اسحاقی توضیح داد: این واکسن در گله‌های طیور از سن حدود دو هفته توصیه می‌شود و با بسته‌بندی حاوی ویال‌های 1000 و یا 2500 دزی به همراه درپوش‌های آسان بازشو تا سال آینده وارد بازار می‌شود.

معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی  واکسن آبله قناری را دیگر واکسن جدید این موسسه اعلام کرد که مجوز تولید آن از سازمان دامپزشکی اخذ شده و به زودی تولید آن آغاز و در بازار مصرف عرضه می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن ، طیور
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: