کد خبر: ۲۵۶۹۷۰
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
0
جواد دلپسند گفت: سند تحول بانک با تلاش بی وقفه مدیران دلسوز و کلیه عوامل تلاشگر بانک رونمایی شد و اجرایی شد
سند تحول بانک قوامین به وسیله آموزش، به تکامل نهایی می رسدپول‌نیوز - سند تحول بانک قوامین به وسیله آموزش به تکامل نهایی می رسد؛ بر همین اساس معاونت سرمایه انسانی بر آن شد که به منظور آموزش کارکنان در انجام پروژه های سند تحول به کمک ادارات و معاونت های بانک بیاید.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، جواد دلپسند سرپرست اداره ی منابع انسانی و رئیس اداره آموزش بانک قوامین با بیان مطلب فوق گفت: سند تحول بانک با تلاش بی وقفه مدیران دلسوز و کلیه عوامل تلاشگر بانک رونمایی شد و اجرایی شدن آن نشان از آغاز مرحله تغییر بنیادین بانک در تمامی ابعاد دارد؛ با توجه به اینکه شناخت نیازهای آموزشی به عنوان اصلی ترین گام در نظام توسعه فردی و آموزش شناخته می شود، ضرورت داشت که این مرحله با دقت و ظرافت بیشتری انجام پذیرد.

وی افزود: به همین منظور با دو رویکرد شناخت مسائل و مشکلات عملیاتی و پشتیبانی آموزشی از این مسائل و همچنین پشتیبانی آموزشی پروژه ها و برنامه های سند تحول که بیانگر نیازهای کلان بانک در حوزه تغییر و تحول است، موضوع مورد توجه قرار گرفت و با تکیه بر توان داخلی این دو رویکرد پیاده سازی شد و با همکاری نمایندگان واحدهای مختلف بانک، دوره های مبتنی بر سند تحول بانک با نیاز سنجی دقیق شناسایی، ابلاغ و اجرایی شد.

دلپسند در همین رابطه ادامه داد: در راستای شناخت صحیح مسائل و مشکلات عملیاتی، نیز کارگروه ویژه ای در سطح استان ها تشکیل شده و با بهره گیری از نظرات این کار گروه ها، نیازهای آموزشی مبتنی بر مسائل عملیاتی شناسایی شد؛ در نهایت با تلفیق هر دو رویکرد، فاز اول شناخت نیازهای آموزشی بانک برای نخستین بار به صورت مدون و روش مند صورت پذیرفت. امید می رود با همکاری سطوح ستادی و عملیاتی سایر مراحل اجرایی این برنامه ها، به خوبی و شایستگی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه در قلمرو آموزش، نیازسنجی به عنوان یکی از مولفه های اساسی و ضروری فرآیند برنامه ریزی در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: برای انجام فرآیند نیازسنجی مبتنی بر سند تحول از دو روش به صورت ترکیبی استفاده شده است؛ در روش تحلیل نیرو متناسب با هر برنامه تاثیرگذار در اجرای برنامه شناسایی و متناسب با آن نیازهای آموزشی تعیین می شود و در روش دیگر با بهره گیری از نظرات کارشناسان و افراد دخیل در پروژه و یا کار ویژه ای خاص، با اولویت بندی اهداف و برنامه ها، نیازهای آموزشی برشمرده می شود؛ به همین دلیل نیازسنجی این دوره های آموزشی کاملا با پروژه های تعریف شده سند تحول همسو و هماهنگ است.

رئیس اداره آموزش با بیان اینکه اکثر دوره های آموزشی حول محور پروژه های مختلف واحدهای بانک است، افزود: نیازهای آموزشی پس از مطالعه کامل شناسنامه، اهداف، اقدامات و فعالیت های مورد نیاز هر پروژه شناسایی شد، سپس اداره آموزش فرآیند جمع بندی، تعیین سرفصل، میزان ساعت برگزاری، تعیین درون سازمانی و برون سازمانی و غیره را با کمک شایان نمایندگان معاونت ها و ادارات مستقل به بار نشاند. همچنین تلاش شده است محتوای دوره ها متناسب با مشاغل تنظیم به گونه ای که بالاترین نزدیکی معنایی و مفهومی میان محتوای شغل همکاران و محتوای دوره ها، وجود داشته باشد.

وی زمان تقریبی برگزاری این دوره های آموزشی را نیمه دوم سال جاری و سال های 97 و 98 اعلام کرد و گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته تقویم اجرایی هر فصل در زمان تعیین شده ابلاغ و برگزار خواهد شد؛ در این پودمان ها تعداد8 دوره به صورت عمومی و 253 دوره به صورت تخصصی،199 دوره به صورت متمرکز (برگزاری در محل اداره آموزش) و 62 دوره به صورت غیر متمرکز (استانی)، یک دوره در سطح آشنایی،223 دوره در سطح توانایی و 34 دوره در سطح تسلط برگزار می شود.

رئیس اداره ی آموزش ادامه داد: کلیه دوره ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد که 1 دوره در حیطه دانشی،223 دوره در حیطه مهارتی و 34 دوره در حیطه نگرشی،12دوره ادارکی،239 دوره انسانی و 156 دوره فنی است. امید است با توکل به ذات معبود یکتا؛ دوره های اشاره شده گامی موثر در راستای پیشرفت و شکوفایی علمی بانک قوامین باشد.

وی در پایان با بیان اینکه در این دوره از آموزش ها تعداد 36 دوره آموزشی با 261 دوره تدوین شده که تمامی کارکنان بانک در تمامی سطوح را در بر می گیرد، خاطرنشان کرد: طبق قوانین آموزشی چنانچه معدل کل دوره شرکت کنندگان کمتر از 14 شود آن فرد نتوانسته است دوره را با موفقیت سپری نماید و باید مجدد در آزمون دروسی که در آن ضعف دارد شرکت کند؛ در صورتی که در این مرحله نیز نتواند حد نصاب لازم را به دست آورد باید با هزینه شخصی در دوره شرکت نماید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: