May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
پول‌نیوز -بوداپست، بهشت کاوشگران است. به احساس خود اعتماد کنید و مطمئن باشید در هر پیچ و خم، چیز تازه‌ای کشف خواهید کرد.

به بوداپست، خوش آمدید. ساده بگوییم؛ اگر هنوز به اینجا نیامده‌اید، وقت برنامه‌ریزی برای سفر به بوداپست است. این شهر زیبا، برای تمامی افراد، جاذبه‌های مخصوص خودش را دارد؛ شما می‌توانید از چشمه آب‌گرم بیرون بیایید و مستقیما به کلوب شبانه بروید (و سپس دوباره به چشمه برگردید)

بهترین زمان سفر به بوداپست؛ مروارید دانوب در مجارستان (+عکس)

در شهری که قدمتش به دوران قدیمی سنگی برمی‌گردد، می‌توانید بین تاریخ رومی، نئوگوتیک، رنسانس و معماری عثمانی، انتخاب کنید؛ مکان‌هایی تاریخی‌ای مانند تپه تماشایی قلعه و استحکامات ماهیگیر.

بهترین زمان سفر به بوداپست؛ مروارید دانوب در مجارستان (+عکس)

بوداپست، چیزی بیشتر از پایتخت سیاسی کشور مجارستان است؛ اینجا رابط تبلیغاتی و فرهنگی کشور نیز به شمار می‌آید. از چشم‌اندازهای رستوران‌ها تا میراث غنی یهودیان؛ فرهنگ در هر سانتی‌متر مروارید دانوب، گسترده شده است.

بهترین زمان سفر به بوداپست؛ مروارید دانوب در مجارستان (+عکس)

بوداپست که توسط رودخانه دانوب، تقسیم شده است و شامل سه منطقه اصلی (پست، بودا و اوبودا) می‌شود؛ از امکانات شبکه‌ای مدرن، معماری باستانی و بهتر از همه، پارک‌های سرسبز بهره‌مند است.

دنبال هر چیزی که باشید، از غذاهای سنتی تا خرید و دیدار از موزه‌ها، همه و همه، قدم به قدم در بوداپست برای شما مهیا هستند. هزینه‌ها و قیمت‌ها نیز به اندازه‌ای منصفانه است که مجبور به انتخاب بین ارزان و گران نباشید. در اینجا همه چیز برای تجربه‌کردن، فراهم است.

بهار در بوداپست، بسیار دلچسب است. جمعیت گردشگران در شهر محدود هستند و قیمت اتاق‌ها، مقرون به صرفه است. همچنین، بلیط هواپیماها نیز نسبت به تابستان، بسیار ارزان‌تر است.

پیدا کردن اتاق در تابستان شهر بوداپست، ممکن است مشکل باشد؛ پس تا جایی که می‌توانید، زودتر هتل موردنظر خود را رزرو کنید. در ضمن در نظر داشته باشید برخی از هتل‌ها، فاقد کولر هستند؛ پس حتما امکانات مکان اقامتی خود را قبل از برنامه‌ریزی سفر، بررسی کنید.

اگر در اواسط تابستان به آنجا می‌روید، انتظار جمعیت زیاد، بارش باران و قیمت‌های بالای اتاق‌ها ذا در هتل‌هایی که هنوز جایی برای شما دارند، داشته باشید. میانگین دما در محدوده ۲۳ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.

بوداپست، مقصدی دلربا در فصل پاییز است. جمعیت گردشگران تابستانی همه به خانه رفته‌اند و مطمئن باشید قیمت مکان‌های اقامتی بسیار مناسب شده است.

فصل پاییز، برای کسانی که می‌خواهند در شهر دوچرخه‌سواری کنند، فصل مناسبی است، زیرا شهر و تپه‌های بودا مملو از مناظر خارق‌العاده رنگارنگ شده‌اند.

زمستان بوداپست با کمینه دما ۰٫۳ درجه سانتی‌گراد، فصلی سرد و برفی است. پیشنهاد ما به شما بازدید از بوداپست در دیگر فصول سال است. اما اگر در زمستان به بوداپست آمدید، ناراحت نباشید و بدانید با ارزان‌ترین قیمت، هتل پیدا خواهید کرد و عکس‌هایی با زمینه‌های فوق‌العاده زیبا خواهید گرفت.

ماه‌های دسامبر و ژانویه (۱۰ آذر تا ۱۱ بهمن)، ماه‌های برفی سال هستند.

می‌توان گفت، بوداپست هیچ وقت، آرام و بی سر و صدا نیست. زمان‌های داغ گردشگری در این شهر وجود دارد، بله، اما تقریبا در هر ماهی از سال، اینجا گردشگر وجود دارد. موقعیت شهر در قطب مرکزی اروپا، سبب می‌شود بوداپست برای تاجران، محل ملاقات مناسبی در تمام سال باشد.

با توجه به مسائلی که گفته شد، گفتن بهترین زمان سفر به بوداپست بر اساس ماه‌ها، کاری مشکل است. بنابراین می‌توانیم بگوییم بهترین زمان سفر به بوداپست، بسته به ترجیحات فردی خودتان و علایق‌تان قابل تعیین است.

در فصل بهار و پاییز، فستیوال‌ها، بزرگ‌ترین جاذبه برای عاشقان فرهنگ هستند، در حالی که بازارهای کریسمس نیز در زمستان، بسیار دوست‌داشتنی هستند.

فصل داغ گردشگری بوداپست در تابستان است، اگرچه هوا در ماه‌های جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور) بسیار گرم است و بیشتر بومیان، سوار کشتی می‌شوند تا به مناطق ییلاقی خنک‌تر کشور بروند.

بهترین زمان سفر به بوداپست بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

رویدادها و فستیوال‌های بهاری بوداپست

فستیوال بهار بوداپست

بهار، فصل گرم شدن بوداپست و شکوفه‌کردن درختان بر روی تپه‌ها است. فستیوال بهار (Budapesti Tavaszi Fesztival) یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور است. این فستیوال، از اوایل مارچ تا اوایل آپریل (اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت)، برگزار می‌شود.

اجراهای باله، اپرا، رقص فولکولر و موسیقی در بیش از ۲۰۰ رویداد در سطح پایتخت، برگزار می‌شوند. در مورد جزئیات برگزاری آن‌ها می‌توانید به این سایت، رجوع کنید. آب و هوا در بهار به صورت کلی معتدل است، البته انتظار کمی باران را داشته باشید.




منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: