کد خبر: ۲۵۷۴۴۶
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
0
هنگام سرما معمولا رگ‌های خونی موجود در دست‌ها و پاهای بدن منقبض شده و گرما در اندام‌های حیاتی بدن حفظ می‌شود اما دست و پاها نسبتا سرد می‌مانند.
5 روش موثر برای درمان دست و پاهای سردپول‌نیوز - اگر دست و پاهای تان بیشتر مواقع سرد است، با مصرف غذاهای پرادویه و تند و همچنین پوشیدن لباس‌های گشاد، می‌توانید آنها را گرم نگه دارید.

هنگام سرما معمولا رگ‌های خونی موجود در دست‌ها و پاهای بدن منقبض شده و گرما در اندام‌های حیاتی بدن حفظ می‌شود اما دست و پاها نسبتا سرد می‌مانند. با روش‌های زیر می توانید این بخش از بدن خود را نیز گرم نگهدارید:

۱- مصرف خوراکی‌های تند

غذاهای تند می‌توانند جریان خون در رگ ها را سرعت داده و موجب پمپاژ سریع‌تر قلب شوند و در نتیجه دمای بدن افزایش یابد. فلفل نیز با وجود ویتامین‌های A و C می‌تواند رگ‌های خونی را قوی‌تر کرده و جلوی کرختی ناشی از گردش خون ضعیف در دست و پاها را بگیرد.

۲- دوری از قهوه و سیگار

در روزهای سرد زمستان باید از نیکوتین، کافئین و همچنین نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید، زیرا این مواد با منقبض کردن رگ های خونی، موجب سرد شدن بدن، به ویژه دست و پاهایتان می‌شوند. بهترین نوشیدنی در سرما، آب معمولی است.

۳- مصرف ماهی و سبزیجات برگدار

نیاسین، آهن و اسیدهای چرب امگا۳ و ۶ موجود در این خوراکی ها، نیز جریان خون در بدن را بهبود می بخشند و شما از سردی بدن و دست و پاهایتان تا حد زیادی در امان خواهید ماند.

۴- پوشیدن لباس های گشاد

لباس‌های تنگ، گردش خون در بدن را سخت می‌کنند. همچنین لباس گشاد، جای کافی برای جریان هوا باقی می‌گذارد و همین مساله باعث می‌شود که بدن برای گرم کردن هوای اطراف خود، دمای خود را بالاتر برده و در نهایت موجب گرم شدن دست و پاها شود.

۵- ورزش

انجام دادن حرکات ورزشی و همچنین پیاده روی، جریان خون را افزایش داده و کل بدن تان گرم می‌شود.

با انجام دادن این کارها، دست و پاها گرم می مانند اما اگر هنوز هم احساس سرما می کنید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: سلامت نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: