کد خبر: ۲۵۹۴۷۲
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
0
شافعی گفت: مهمترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی آن کشور است و شاید تاثیرگذارترین موضوع مهم بر مسایل انسانی مساله بهداشت، درمان و تغذیه باشد.
سهم ناچیز ایران از تجارت غذای حلال در دنیاپول‌نیوز - شافعی گفت: در حالی که تجارت غذای حلال در دنیا رو به گسترش است، اما ایران از این تجارت سهم بالایی ندارد .

غلامحسین شافعی امروز در نشست صبحانه کاری اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی آن کشور است و شاید تاثیرگذارترین موضوع مهم بر مسایل انسانی مساله بهداشت، درمان و تغذیه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به اقدامات وزارت بهداشت و توجه به طبقات فرو دست جامعه تشکر کرد و گفت: بخش خصوصی و بخش مردمی، به خصوص فعالان اقتصادی در طول سال‌های گذشته براساس مسئولیت‌ اجتماعی در بخش درمان کارهای قابل توجهی انجام داده‌اند و نمونه آن تشکیل موسسات نیکوکاری است که در جهت بهره‌وری بیشتر، نیازمند تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت است.

شافعی تصریح کرد: همچنین در بخش غذا و صنایع غذایی به دلیل موقعیت های قابل توجه کشورمان از پتانسیل خوبی برای فعالیت های برون مرزی برخوردار هستیم .

وی در خصوص بخش گردشگری سلامت بیان کرد: در بخش پزشکی در حال به دست آوردن نقاط مطلوب هستیم و کشورهای اطراف ایران هم نیازمند استفاده از این ظرفیت کشورمان هستند، بنابراین لازم است که این بخش با همکاری وزارت بهداشت و بخش خصوصی توسعه یابد.

شافعی به تجارت غذای حلال اشاره کرد و گفت: در حالیکه این تجارت در دنیا رو به گسترش است اما ایران از این تجارت  سهم بالایی ندارد و امیدواریم با تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت این بخش هم فعال تر شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: