May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
راهکار فیس‌بوک برای جلوگیری از انتشار اخبار دروغینپول‌نیوز - فیس‌بوک اعلام کرده است که قصد دارد به منظور جلوگیری از انتشار اخبار دروغین و نامعتبر، قصد دارد به آموزش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران زبده بپردازد.

به نقل از دیجیتال ترندز، از آنجا که مدتهاست شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک تصمیم گرفته‌اند از انتشار و ارسال اخبار دروغین و گزارش‌های کذب توسط منابع نامعتبر جلوگیری بعمل بیاورند، فیس بوک به تازگی اعلام کرده که قصد دارد با تربیت روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و خوب در این راستا پا پیش بگذارد.

فیس‌بوک به همین منظور تصمیم گرفته که با اعطای بورسیه تحصیلی به آن دسته از افرادی که به رشته روزنامه‌نگاری و خبرنگاری علاقمند هستند، کمک به‌سزایی کند و بدین ترتیب آنها را به سمت و سوی انتشار اخبار درست و معتبر هدایت کند.

این شبکه اجتماعی آمریکایی در راستای تحقق اهداف خود، با برخی از آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های مربوطه‌ای که به آموزش و تعلیم دانشجویان در رشته‌های روزنامه‌نگاری، خبرنگاری و ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال می‌پردازند، همکاری کند.

این غول تکنولوژی همچنین عنوان کرده است که دانشجویانی که از آسیا، آمریکای لاتین، سرخپوستان و غیره هستند نیز تحت حمایت فیس بوک قرار خواهند گرفت و سازمان‌ها و انجمن‌های تحت حمایت نیز ۲۵۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد. قرار است پنج بورسیه تحصیلی به مبلغ ۱۰ هزار دلار هم هر سال به دانشجویان و خبرنگاران برتر اهدا خواهد شد.

در ماه‌های گذشته، شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، گوگل و توییتر بارها و بارها به دلیل انتشار تبلیغات نژادپرستانه و ضد یهود و همچنین اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد بازخواست قرار گرفته بودند و نمایندگان این غول‌های تکنولوژی توسط نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا استیضاح شده و موظف شده بودند که درباره مسائل مذکور، به آنها توضیح بدهند.

بنظر می‌رسد این روزها با توجه به نقش بسیار پررنگی که شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها در انتشار اخبار و همچنین شایعات ایفا می‌کنند، فشار مضاعفی از سوی جوامع بین‌المللی برروی غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شود و اینطور که پیش می‌رود انتظار می‌رود قانون‌گذاران در کشورهای پیشرفته که میزبان این غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی هستند نیز قوانین و مقررات سختگیرانه‌تری را در قبال آنها وضع کنند.

در این چند ماه گذشته شبکه‌های اجتماعی گوگل و فیس بوک پس از شناسایی اخبار نادرست و کذب، به شدت مورد انتقاد واقع شده‌اند البته در این حملات، فیس بوک تنها نیست و شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و یوتیوب نیز زیر تیغ و آماج حملات منتقدان قرار گرفته اند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: فیس بوک ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: