کد خبر: ۲۶۰۱۴۹
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
0
سفر به این شهر، تجربه‌ای بی نظیر از گشت و گذار در سواحلی زیبا را برایتان فراهم می‌کند.
پول‌نیوز -پاتایا شهر ساحلی کوچکی در ساحل شرقی خلیج تایلند است که یکی از پربازدیدترین نقاط این کشور محسوب می‌شود. سفر به این شهر، تجربه‌ای بی نظیر از گشت و گذار در سواحلی زیبا را برایتان فراهم می‌کند.

راهنمای سفر به پاتایا؛ تایلند (+عکس)

این شهر ساحلی دارای جاذبه‌های زیادی از جمله جزیره‌ی مرجانی، باغ‌های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه‌های دیدنی است که دست کم ارزش یک بار بازدید را دارند.

راهنمای سفر به پاتایا؛ تایلند (+عکس)

 پاتایا نزدیک‌ترین تفرجگاه ساحلی در نزدیکی بانکوک است و همین موضوع، دسترسی به آن را برای اغلب مردم بسیار آسان می‌کند. بسیاری این شهر را با مراکز فسادش می‌شناسند، اما بدون شک اگر کمی دقت کنیم، جاذبه‌های سالم بسیاری را در آن خواهیم یافت. علاوه بر جاذبه‌های دلفریب، پاتایا مقصدی مقرون به صرفه برای اغلب اقشار جامعه است.

راهنمای سفر به پاتایا؛ تایلند (+عکس)

راهنمای سفر به پاتایا؛ تایلند (+عکس)

وضعیت آب و هوایی

پاتایا دارای اقلیمی گرمسیری است که به دلیل نزدیکی با بانکوک، شباهت بسیاری به آب و هوای این شهر دارد اما به دلیل ساحلی بودنش، هوای نسبتا خنک‌تری دارد. زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می‌شود.

فصل‌های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می‌کشند، ولی در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. در این شهر، باران به جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می‌بارد پس هنگام سفر به پاتایا در فصول بارانی، با دانستن این نکته آمادگی لازم برای مقابله با چنین شرایطی را داشته باشید.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل‌های پاتایا دارای فصول پرگردشگر مخصوص خودشان هستند. به تبع زیاد شدن گردشگر در ماه نوامبر تا مارس، قیمت انواع هتل افزایش می‌یابد که البته در طول تعطیلات کریسمس، به بالاترین حد ممکن می‌رسند. خارج از این مدت را می‌توان فصول کم گردشگر یا Low Season نامید که به تبع آن قیمت‌ها سیر نزولی پیدا می‌کنند. در این مدت و به خصوص در هتل‌های لوکس، می‌توان با قیمت‌های خوبی اتاق رزرو کرد.

انواع هزینه‌ها

هزینه‌ی هاستل (خوابگاه)

تعدادی هاستل در این شهر وجود دارد که برای افرادی با بودجه‌ی کم مناسب هستند. برای یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی باید بین ۲۸۲ تا ۳۷۲ بات تایلند بپردازید. برای رزرو اتاقی خصوصی (۲ نفره) هم ملزم به پرداخت ۴۵۰ تا ۹۵۶ بات به ازای هر شب اقامت هستید. توجه داشته باشید که تمام اتاق‌های خصوصی دارای وای-فای رایگان هستند.

هزینه‌ اقامت در هتل

خوشبختانه، هتل در پاتایا کاملا ارزان و مقرون به صرفه است، به خصوص آن هایی که کمی با ساحل فاصله دارند. اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل براساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

    ۱ ستاره      ۳۶۳ تا ۱,۲۷۱ بات
    ۲ ستاره      ۴۳۶ تا ۲,۵۰۷ بات
    ۳ ستاره      ۵۴۵ تا ۴,۳۹۷ بات
    ۴ ستاره      ۱,۰۹۰ تا ۵,۰۸۷ بات
    ۵ ستاره      ۲,۷۹۸ تا ۷,۰۱۳ بات

متوسط قیمت مواد غذایی

غذا و نوشیدنی محدوده‌ی قیمتی وسیعی دارد. اما با کمی جستجو می‌توانید نقاطی را پیدا کنید که قیمت‌هایی مقرون به صرفه دارند. در این شهر تعداد زیادی رستوران، چرخ‌دستی فروش مواد غذایی، غرفه‌ و بازار مواد غذایی وجود دارد که تنوع زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

صبحانه: مانند هرنقطه‌ی دیگری در تایلند، غذاهایی که در غرفه‌های خیابانی به فروش می‌رسند، بسیار ارزان هستند ولی رستوران‌‌ها، قیمت‌هایی کمی گران‌تر دارند. (۲۵ تا ۱۰۰ بات)

ناهار: غرفه‌های خیابانی و فست‌فودهای این محدوده به علاوه‌ی برخی رستوران‌های ارزان، گزینه‌های خوبی برای وعده‌ی ناهار هستند. (۴۰ تا ۱۲۰ بات)

شام: علاوه بر رستوران‌ها، برخی از غرفه‌های خیابانی تا اواخر شب باز هستند و برای صرف یک وعده شام خوب و ارزان می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. (۱۰۰ تا ۲۰۰ بات)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۱۹۲۹ و ۱۲۱۹ بات تایلند تهیه کنید.

به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها براساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که شامل اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی در پاتایا


پاتایا دارای سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا خوبی است که دسترسی به تمام نقاط شهر را ساده کرده است. اگرچه گاهی در ساعت شلوغی (۷ تا ۹ صبح، ۱۵ تا ۱۸:۳۰ عصر)، ترافیک‌های آزار دهنده‌ای در خیابان‌های اصلی ایجاد می‌شود که زمان سفر را کمی طولانی می‌کند. البته این ترافیک هنگام بارش باران بدتر هم می‌شود. اغلب مردم این شهر با اتوبوس‌ و تاکسی‌های موتوری جابجا می‌شوند.

انواع وسایل نقلیه در پاتایا شامل مینی‌بوس‌ها (Songtaew)، اتوبوس‌های محلی، تاکسی‌های موتوری و تاکسی است. همچنین شما می‌توانید موتورسیکلت، دوچرخه و اتومبیل اجاره کنید. Songtaew به معنی دو ردیف  مینی‌بوسی است که به زبان انگلیسی آن را Baht bus هم می‌نامند.

نکته: متاسفانه فرهنگ رانندگی در تایلند وضعیت اسفناکی دارد. رانندگان کاملا غیر مسئولانه و بدون در نظر گرفتن قوانین ایمنی مشغول رانندگی هستند. بر خلاف رفتار عادی و مودبانه، با کمال شگفتی، مردم این کشور در رانندگی کاملا بی‌ملاحظه هستند. البته در ایران هم وضعیت تقریبا مشابهی حکمفرماست. بنابراین سعی کنید هنگام سفر به این کشور، سرعت مطمئنه و مسائل ایمنی را به طور جدی رعایت کنید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در تورهای پیاده‌روی شرکت کنید

یکی از تفریحات رایج در سفر به هر شهری، تماشای محیط آن است. در برخی از شهرها مانند پاتایا، لزومی به استفاده از وسیله‌ی نقلیه برای جابه‌جایی در اطراف نیست. از این رو بهترین و ارزان‌ترین کار، شرکت در تورهای پیاده‌روی رایگانی است که هرروزه در نقاطی از این شهر برگزار می‌شود. این تورها فرصتی عالی برای آشنایی با نقاط عمده‌ی شهر، با کمترین هزینه را در اختیارتان می‌گذارد.
از مزیت سایت کوچ‌سرفینگ استفاده کنید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه، می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در پاتایا خوابگاه‌های اشتراکی هستند که با وجود ارزان بودن، شاید بدتان نیاید همین مقدار را هم هزینه نکنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار پیش روی شما قرار می‌دهد.

این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا  به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید
.
بهترین جاذبه‌ها و تفریحاتی که در پاتایا باید ببینید و انجام دهید

کوه بودا (Khao Chi Chan)


درست با ۲۰ دقیقه رانندگی (با اتومبیل) خارج از پاتایا، می‌توانید کوه بودا را پیدا کنید. تصویری از بودا با ۱۰۹ متر ارتفاع، بزرگ‌ترین تمثیل حجاری شده‌ی بودا در سراسر جهان محسوب می‌شود که در ضلع شمالی کوه خائو چی چان حک شده است. هنرمندان، این تصویر را به کمک تابش لیزر ترسیم کرده‌اند. علاوه بر جذابیت‌های بصری که این اثر هنری دارد، محیط اطراف کوه بودا (Khao Chi Chan) با مناظر سرسبزی پوشیده شده است.

 همچنین امکان انجام تفریحات زیادی از جمله فیل‌سواری و پیاده‌روی هم وجود دارد. اگر هم احساس گرسنکی کردید، با وجود رستوران‌های خوب در اطراف کوه، مشکل چندانی از این بابت نخواهید داشت.

مناسب برای: عاشقان هنر و معماری، تک‌نفره، به همراه دوستان، زوج‌های جوان، افراد سالمند، خانواده، عاشقان طبیعت

نکته‌ها:

 با وجود اینکه کوه بودا معبد نیست، اما هنوز هم مکان مقدسی به شمار می‌رود، بنابراین مطمئن شوید لباس مناسب می‌پوشید.

 فراموش نکنید که دوربین به همراه داشته باشید، نباید فرصت عکاسی از مناظر زیبای اطراف را از دست بدهید.




منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: