May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۰۲۹۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
0
پول‌نیوز - وزارت دفاع روسیه نسل جدید سلاح‌های جنگی موسوم به تفنگ‌های کلاشنیکف AK-12 و AK-15 را به کار می‌گیرد. این اسلحه‌ها توسط پیاده نظام، سربازان نیروی هوایی و دریایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، نشریه وزارت دفاع و تولیدکننده کلاشنیکف اعلام کردند که تفنگ‌های جنگی جدید پس از انجام آزمایش‌های بیشتری که در سال 2017 صورت گرفت، در ارتش به کار گرفته می‌شوند. این سلاح‌ها بخشی از "سیستم جنگی آینده" ارتش روسیه موسوم به "راتنیک" خواهند بود که شامل تجهیزات نظارتی، ارتباطی و دفاعی نیز می‌شود.

اسلحه‌های AK-12 و AK-15، تازه‌ترین نسل کلاشنیکف‌های جنگی آزمایش شده و مطمئن هستند که حدود 70 سال از آغاز تولید آن می‌گذرد و بیشترین اسلحه جنگی استفاده شده در جهان هستند.

این دو اسلحه جدید از همه ویژگی‌هایی که می‌توان از یک تفنگ جنگی مدرن انتظار داشت، برخوردارند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به قنداق تلسکوپی قابل تنظیم، سرلوله جداشونده سریع و امکان نصب تجهیزات اضافه بر روی آن اشاره کرد.

این دو سلاح برای تیراندازی پایدارتر طراحی شده‌اند و طی آزمایش‌های صورت گرفته بر روی آن‌ها، ثابت کرده‌اند که در آسان بودن استفاده و مطمئن بودن، بهترین هستند و همین ویژگی موجب شده تا در برنامه راتنیک از آن‌ها استفاده شود. پیش‌بینی می‌شود که تمامی سربازان نیروی زمینی ارتش روسیه تا سال 2020 شامل طرح راتنیک شوند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کلاشنیکف ، روسیه ، ارتش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: