کد خبر: ۲۶۱۴۵۳
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
0
ورود آزمایشی نخستین قطار باری از سن‌پترزبورگ به آستاراپول‌نیوز - لحظاتی پیش نخستین رام قطار باری با شش واگن از سن پترزبورگ روسیه و عبور از جمهوری آذربایجان، وارد بارانداز ریلی آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران شد.

یونس رنجکش کیسمی - فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا -در مراسم ورود این قطار و راه اندازی آزمایشی بارانداز بین المللی آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: همزمان با دهه مبارک فجر شاهد ورود آزمایشی اولین قطار باری از مرز جمهوری آذربایجان به کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه هایی چون راه آهن گره خورده با منافع ملی است و نباید هیچ مدیری با نگاه صرفاً سازمانی به آن بنگرد، ادامه داد: همه بر اهمیت پروژه راه اهن آستارا - آستارا آگاهی دارند و جایگاه شهرستان و استان را لمس کرده و بر این اساس علاوه بر دولت که پیگیر جدی این پروژه است شاهد حضور و ارزیابی تجار و فعالان اقتصادی خارجی نیز در این زمینه هستیم.

رنجکش با بیان اینکه عزم و اراده ملی دولت برای اجرای این پروژه با توجه به ترسیم منافع ملی تعریف شده است، افزود: باید همه تلاش کنند مشکلات جزیی مانع اجرای آن نشود و باید پیش بینی ها و تدبیر لازم برای جلوگیری از هرگونه مشکلات را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پروژه راه اهن آستارا - آستارا نه تنها می تواند شهرستان آستارا و استان گیلان را متحول کند بلکه پتانسیل متحول کردن کشور و کشورهای ذی نفع را نیز دارد و این موضوع برای قدرت های اقتصادی دنیا کاملاً مشهود و قابل لمس هست و ما باید از این ظرفیت بوجود آمده به خوبی و در مسیر منافع ملی و پیشرفت کشورمان به نحو شایسته استفاده های لازم را بر اساس برنامه ریزی های دقیق و کارآمد و بروز ببریم.

فرماندار آستارا یادآور شد: بر این اساس باید ببینیم منافع ملی ما چگونه ترسیم شده است و بر اساس آن حرکت کنیم و اگر هم پذیرفتیم در شهرستان مسئولیتی داشته باشیم باید تلاش کنیم تمام اهداف سازمانی را در مسیر منافع ملی شکل بدهیم.

وی ادامه داد: امکان دارد مشکلی در حوزه تعریف کارکردهای سازمانی وجود داشته باشد اما همه این تعاریف سازمانی و کارکردها و اتفاقاتی که در سازمان می افتد همه در مسیری است که می توانیم به منافع ملی برسیم و اصل برای ما منافع ملی نظام، کشور و مردم است.

یونس رنجکش کیسمی ضمن تأکید بر تسریع بر انجام این پروژه اظهار کرد: بحث زمان در این پروژه بسیار حائز اهمیت است، زیرا زمان یکی از رکن های اساسی در تجارت جهانی است و می تواند تحولات را چندین برابر کند.

به گزارش ایسنا،  امروز (پنج شنبه 19 بهمن) نخستین رام قطار باری از سن پترزبورگ روسیه و عبور از جمهوری آذربایجان وارد بارانداز ریلی آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران شد.

این قطار دارای شش واگن است و اولین محموله بار آزمایشی MDF و تخته نراد را که متعلق به چند شرکت خصوصی است، از طریق خط ریلی جدیدالاحداث بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان وارد بارانداز آستارا کرد تا پس از انجام عملیات تخلیه به سمت مقصد منتقل شود.

دو کشور ایران و آذربایجان متعهد شده بودند در راستای توسعه همکاری های ریلی، در ابتدا هشت و نیم کیلومتر خط ریلی در خاک آذربایجان ، یک پل ریلی به روی رودخانه مرزی آستاراچای، دو و نیم کیلومتر خط ریلی در خاک ایران و باراندازی به وسعت 60 هکتار را در آستارای ایران احداث کنند.

در این مراسم برخی مقامات جمهوری آذربایجان و راه آهن کشورمان، از جمله مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور نیز حضور داشتند.

راه آهن آستارا -آستارا به شکل رسمی در فروردین ماه 1397 با حضور رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور آذربایجان به بهره برداری خواهد رسید.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: