پول نیوز؛ سمیه علی اصغری- مجموع ارزش صادرات کفش چرم توسط کشورهای برتر تولیدکننده براساس آخرین گزارش های رسمی موجود برابر با 50.5 میلیارد دلار بوده است. این گزارش که در ابتدای سال2017 منتشر شده نشان می دهد بیشترین سهم صادرات کفش چرمی متعلق به آسیایی ها با 24.5 میلیارد دلار(48.5 درصد) بوده است. در رتبه دوم اروپایی ها با 23.5 میلیارد دلار یا 46.6 درصد کل صادرات کفش چرمی در جهان قرار دارند. در جایگاه سوم نیز شاهد حضور همزمان آمریکای شمالی و لاتین(شامل مکزیک) با 1.9 درصد هستیم. میزان کمتری برابر با 1 درصد نیز به افریقا اختصاص دارد.
کشورهایی که نامشان در ادامه
می آید؛ مجموعا 83.4 درصد صادرات جهانی کفش براساس ارزش دلاری را به خود اختصاص
داده اند:
چین
ارزش صادرات: 9.1 میلیارد دلار
سهم از صادرات جهانی: 18 درصد
ایتالیا
ارزش صادرات: 7.6 میلیارد
دلار
سهم از صادرات جهانی: 15 درصد
ویتنام
ارزش صادرات: 5.9 میلیارد
دلار
سهم از صادرات جهانی: 11.8 درصد
آلمان
ارزش صادرات: 2.6 میلیارد دلار
سهم از صادرات جهانی: 5.2 درصد
اندونزی
ارزش صادرات: 2.3 میلیارد
دلار
سهم از صادرات جهانی: 4.5 درصد
هند
ارزش صادرات: 1.9 میلیارد دلار
سهم از صادرات جهانی: 3.7 درصد
پرتغال
ارزش صادرات: 1.9 میلیارد
دلار
سهم از صادرات جهانی: 3.7 درصد
هنگ
کنگ
ارزش صادرات: 1.8 میلیارد دلار
سهم از صادرات جهانی: 3.6 درصد
بلژیک
ارزش صادرات: 1.7 میلیارد
دلار
سهم از صادرات جهانی: 3.5 درصد
اسپانیا
ارزش صادرات: 1.7 میلیارد دلار
سهم از صادرات جهانی: 3.4 درصد
فرانسه
ارزش صادرات: 1.7 میلیارد
دلار
سهم از صادرات جهانی: 3.3 درصد
هلند
ارزش صادرات: 1.3 میلیارد
دلار
سهم از صادرات جهانی: 2.6 درصد
انگلیس
ارزش صادرات: 1.2 میلیارد
دلار
سهم از صادرات جهانی: 2.4 درصد
کامبوج
ارزش صادرات: 705.7 میلیون دلار
سهم از صادرات جهانی: 1.4 درصد
رومانی
ارزش صادرات: 692.2 میلیارد
دلار
سهم از صادرات جهانی: 1.4 درصد
در میان صادرکنندگان برتر،
سریع ترین شاخص رشد صادرات از سال 2012 تا زمان تهیه این گزارش در اختیار کامبوج
با رشد 287.3 درصد، ویتنام 82.9 درصد، انگلیس 28.1 درصد و هند 26.4 درصد
قرار دارد.
از سوی دیگر کاهش شاخص رشد
صادرات نیز مربوط به کشورهای هنگ کنگ با 47.4- ، رومانی 19.5- ، بلژیک 18.2-
و هلند 16.9 – می شود.