May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۳۱۵۹
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
0
کاهش رشد اقتصادی اروپا به دنبال قدرت نمایی یوروپول‌نیوز - رشد اقتصادی منطقه یورو در ماه گذشته میلادی، به دلیل افزایش یورو و گران تمام شدن کالاهای اروپایی برای واردکنندگان، با کاهش روبرو شد.

افزایش قیمت یورو در اروپا به یک معضل برای اقتصاد این کشورها تبدیل شده است و رشد اقتصادی منطقه یورو را در ماه گذشته میلادی، تحت الشعاع خود قرار داد.

در حال حاضر، واردات کالاهای اروپایی برای سایر کشورها هزینه بر است و این موضوع، به افزایش ارزش یورو برمی گردد و به عنوان یک مانع برای صادرات اروپا تبدیل شده است.

اکنون مذاکرات برگزیت و همچنین بلاتکلیفی در مورد سیاست تجارت خارجی آمریکا به افزایش ریسک های سیاسی دامن می زند که در نهایت، اثر منفی بر روی فضای اعتماد به کسب و کار اروپا می گذارد.

سرعت رشد اقتصادی اروپا در ماه گذشته میلادی یعنی فوریه، تنزل پیدا کرد که به دنبال روند نزولی شاخص اعتماد به فضای کسب و کار اروپا رقم خورد. یکی از دلایل این مساله به افزایش ارزش یورو برمی گردد که به کاهش صادرات ۱۹ کشور در این منطقه منجر شد؛ ضمن اینکه تولیدات کارخانه ای اروپا هم، سیر نزولی را تجربه کرد.  

مذاکرات برگزیت هم نوسان شاخص بورس ها را به همراه داشته است. نرخ تورم منطقه یورو در ماه گذشته میلادی، در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرد؛ اما در مقایسه با ماه فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، نرخ تورم هدف گذاری شده بانک مرکزی اروپا ۲ درصد است که تورم اروپا پایین تر از این رقم قرار دارد.

منبع: مهر
برچسب ها: برگزیت ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: