پولنیوز - نشست علمی بانکداری اختصاصی و مدیریت ثروت با حضور مدیران عالی و کارشناسان بانک رفاه برگزار شد.
به گزارش گروه بانک و بیمه پولنیوز، دکتر ناصر هماپور نماینده پیشین ایران در بانک HSBC مدرس این نشست، به مقایسه مشتریان در نظام بانکی سنتی و محصول محور و بانکداری جامع پرداخت و گفت: در مدل بانکداری جامع، مشتریان تفکیک و دسته بندی می شوند و هر مشتری جایگاه خاصی دارد.
وی مشتری را مهمترین عنصر در مدل بانکداری اختصاصی دانست و تصریح کرد: اگر رابطه با مشتریان به رابطه بلندمدت و پایدار تبدیل شود، ایجاد نوعی انحصار و وفاداری در مشتریان می کند.
دکتر هماپور لازمه جذب مشتریان خوشنام را وجود یک مدیر ارتباطی مشرف به علوم اقتصادی، بازار سرمایه و بازاریابی دانست و اظهار داشت: مدیران ارتباطی با برقراری ارتباط و ارائه مشاوره و راه حل مالی به مشتریان، زمینه های وفادارسازی آنها را فراهم می سازند.