کد خبر: ۲۶۴۰۶۴
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
0
پول‌نیوز - مصر و عربستان برای سرمایه گذاری مشترک ۱۰ میلیارد دلاری برای تامین مالی و توسعه پروژه ابر شهری که ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از مساحت صحرای سینا را در بر خواهد گرفت، توافق کردند.

این توافق نامه در جریان سفر۳ روزه  محمد بن سلمان- ولیعهد سعودی به مصر صورت می گیرد. این اولین سفر خارجی بن سلمان پس از انتصاب به مقام ولیعهدی و پاکسازی مناصب سیاسی از فساد است که در جریان آن برخی از مهم ترین شاهزادگان و تجار سعودی بازداشت شدند.

مقامات سعودی به رویترز گفتند ریاض برخی از وجوه مورد نیاز سرمایه گذاری مشترک را تامین خواهد کرد تا به توسعه بخش مصری پروژه " نئوم" کمک کند. این پروژه اکتبر سال گذشته توسط محمد بن سلمان به عنوان بخشی از تلاش ها برای رها شدن اقتصاد عربستان از اتکا به درآمدهای نفتی معرفی شد.

بر اساس گزارش عرب نیوز، پروژه نئوم در نظر دارد ابرشهری به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار در سواحل منطقه دریای سرخ ایجاد کند. این منطقه با ۲۶۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت روی صنایعی شامل آب، غذا، انرژی، زیست فناوری، تولیدات پیشرفته و سرگرمی متمرکز خواهد بود.

بن سلمان در ادامه سفر خود روز هفتم مارس وارد انگلیس خواهد شد و پس از آن برای دیداری طولانی به آمریکا خواهد رفت.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: