کد خبر: ۲۶۵۲۵۹
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
0
بحث‌هایی که برخی از این شرکت‌ها مبنی بر جریمه شدن رانندگان در صورت عدم دریافت کارت امداد مطرح می‌کنند، صحت ندارد.

پول‌نیوز - دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو با اشاره به رشد قارچ‌گونه‌ شرکت‌های متخلف در زمینه امدادرسانی به خودروها، گفت: هیچ اجباری برای دریافت کارت امداد خودرو وجود ندارد و بحث‌های مطرح شده مبنی بر جریمه خودروهای فاقد این کارتها صحت ندارد.

عباسعلی قیاسی در یک نشست خبری اظهار داشت: برخی شرکت‌های امدادرسان در ابتدا اعلام می‌کنند که خدمات رایگان به مشتریان ارائه می‌کنند، اما با یک محاسبه مشخص می‌شود که ماهانه ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان بر روی قبض تلفن افرادی که با این شرکت‌ها تماس می‌گیرند، اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ اجباری برای دریافت کارت امداد از شرکت‌های امدادرسان وجود ندارد و بحث‌هایی که برخی از این شرکت‌ها مبنی بر جریمه شدن رانندگان در صورت عدم دریافت کارت امداد مطرح می‌کنند، صحت ندارد.

قیاسی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد خودروهای تولید داخل یا وارداتی تحت پوشش ۴ شرکت اصلی امدادی عضو انجمن خدمات پس از فروش قرار دارند، گفت: ایران‌ خودرو و سایپا دارای ۳۲۰۰ خودروی امدادی هستند که به مشتریان خدمات ارائه می‌کنند و علاوه بر این دو شرکت، کانون جهانگردی و شرکت امدادخودروی رفاه ایران نیز جزء شرکت‌های عضو انجمن هستند که خدمات و قطعات ارائه‌ شده از سوی آنها نیز دارای گارانتی است.

وی با اشاره به لزوم آموزش امدادگران برای امدادرسانی به خودروها گفت: شرکت‌های متفرقه امدادرسان این آموزش‌ها را نمی‌بینند و ممکن است آسیب‌هایی را به خودرو وارد کنند، ضمن اینکه نمی‌توان به تمام خودروها فقط با یک ناوگان خدمات ارائه کرد، زیرا ممکن است حمل خودرو طوری صورت گیرد که به سپر و یا بخش‌های دیگر خودرو آسیب وارد شود.

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو با اشاره به وجود شورای حل اختلاف بین خودروسازان و خریداران خودرو برای رسیدگی به شکایات مربوط به امدادرسانی، اظهار داشت: در راستای بررسی این شکایات، سال گذشته ۲۵۰ دستگاه خودروی جایگزین به شاکیان تحویل داده شد.

به گزارش فارس، پناهی عضو هیئت مدیره انجمن خدمات پس از فروش خودرو نیز در این نشست خبری با بیان اینکه اجرت تعویض قطعات و حمل خودرو توسط شرکت‌های متفرقه حداقل ۱۰ برابر نرخ واقعی است، گفت: مشکل ۶۵ درصد مراجعه‌کنندگان به شرکت‌های امداد خودرو در محل حل می‌شود و حدود ۳۵ درصد مراجعین نیاز به حمل خودرو پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: