May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۶۳۶۱
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
0
ایران، روسیه و هند مذاکرات فعال کردن کریدور ترانزیتی بین‌المللی شمال جنوب را از سرگرفته‌اند.
ایران، هند و روسیه ترانزیت بین‌المللی شمال جنوب را راه‌اندازی می‌کنندپول‌نیوز - یک مقام هندی گفت ایران، روسیه و هند درباره فعال کردن کریدور ترانزیتی بین‌المللی شمال جنوب مذاکره می‌کنند، این کریدور زمان حمل بار به اروپا را به نصف کاهش داده و هزینه‌ها را برای صادرکنندگان شرق و جنوب شرق آسیا کمتر می‌کند.

ایران، روسیه و هند مذاکرات فعال کردن کریدور ترانزیتی بین‌المللی شمال جنوب را از سرگرفته‌اند. این کریدور زمان حمل بار به اروپا را به نصف کاهش داده و هزینه‌ها را برای صادرکنندگان شرق و جنوب شرق آسیا کمتر می‌کند.

ایران، روسیه و هند از سال 2000 تاکنون در فعال کردن این کریدور با مسیرهای چندگانه شامل مسیر دریایی و خط آهن و جاده، از طریق مسیرهای جاده‌ای موجود و با توسعه شکاف‌های خط آهن در میان این مسیر به مسافت 7200 کیلومتر پیشرو بودند.

پی اس رقوان هماهنگ‌کننده هیئت مشورتی امنیت ملی در دولت هند گفت در جریان سفر حسن روحانی در ماه فوریه به هند در مورد این کریدور گفتگو صورت گرفت و این درحالی است که روسیه تمایل زیادی برای این مسیر تجاری دارد.

وی توضیح داد: «موضوع فقط سودمندتر کردن تجارت هند-روسیه یا هند- اروپا نیست حقیقتا این کریدور هند را برای صادرکنندگان شرق آسیا و جنوب شرق آسیا جذاب می‌سازد. هیچ چیزی وجود ندارد که مانع از به راه افتادن این کریدور طی چند ماه آینده شود.»

وی گفت ظرفیت سازی می‌تواند با افزایش حجم مبادلات تجاری افزایش یابد و موضوعات مربوطه پیشرفت داشته است. پتانسیل این کریدور عظیم و واضح است.

این مقام هندی تصریح کرد بدون هیچ تحریمی علیه ایران، این کریدور «بسیار رقابتی» می‌شود. این کریدور هزینه و زمان ترانزیت کالا را در مقایسه با مسیر کانال سوئز به نصف کاهش می‌دهد.

حمل محموله‌ها در حال حاضر از کانال سوئز، مسیر طولانی‌تری دارد و گران تر هم است.

کریدور ترانزیتی بین‌المللی شمال جنوب، صادرات از سواحل غربی هند را از بندرعباس و بندر چابهار در ایران و کشورهای آسیای میانه و روسیه به اروپا انتقال می‌دهد.

وی در کنفرانس بین‌المللی مطالعات جنوب آسیا گفت گمرک‌های هند، ایران و روسیه در مورد فرآیند انتقال محموله‌ها مذاکره کرده اند و اقدامات لجستیکی نظیر به صورت کانتینری درآوردن نیاز است.
منبع: فارس
برچسب ها: ترانزیت ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: