May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۸۶۷۸
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
0
پول‌نیوز - حداقل ۹ خبرنگار در انفجار تروریستی در کابل کشته شدند که نام یک عکاس خبری معروف افغان نیز در میان کشته‌شدگان دیده می‌شود.

 بر اثر دو انفجار تروریستی در شهر کابل افغانستان که گروهک تکفیری داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفته‌اند، تاکنون ۲۹ نفر کشته شده‌اند که ۹ نفر از آنها خبرنگاران افغان هستند.

اولین انفجار حوالی ساعت هشت صبح در یکی از مناطق شهری کابل و در نزدیکی سفرات آمریکا و ساختمان‌های دولتی افغانستان روی داد و پس از انفجار، گروهی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف برای پوشش خبری این حادثه در صحنه حاضر شدند، اما انفجار دومی نیز در کار بود. یکی از تروریست‌ها که در قالب یک فیلمبردار تغییر ظاهر داده بود بمب دوم را نیز منفجر کرد و چندین خبرنگار حاضر در محل نیز کشته شدند.

بر اساس اعلام نجیب شریف، رییس کمیته امنیت خبرنگاران افغان، در میان کشته‌شدگان خبرنگار حداقل یک زن وجود دارد. همچنین یکی از کشته‌شدگان شاه مری ـ عکاس خبری معروف افغان از خبرگزاری فرانسه (AFP) ـ است که پیش از این از مخاطرات کار خبرنگاری و عکاسی در پایتخت افغانستان نوشته بود.

«مایکل لریدون»، رییس خبرگزاری فرانسه نیز در پیامی از قدرت فوق‌العاده، شجاعت، سخاوت و حرفه‌ای‌گری «شاه مری» در طول ۱۶ سال پوشش خبری ناآرامی‌ها در افغانستان تمجید کرد.

فدراسیون خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان نیز با نشر اعلامیه‌ای از دیوان کیفری بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواستار بررسی جدی حمله‌ انتحاری در کابل به خبرنگاران شدند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کابل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: