کد خبر: ۲۶۹۰۲۶
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
0
موافقان برجام پیروز نهایی این پرونده بین المللی خواهند بود

پول‌نیوز - دکتر زیبا کلام بجای پرداختن به حواشی سیاست خارجی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای اساتید و دانشجویان دانشکده های علوم سیاسی و روابط بین الملل در تقویت سیاست خارجی گام بردارد.

ابراهیم شعبانلو کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به یادداشت صادق زیبا کلام در روزنامه آرمان با عنوان «برخورد امروز نتیجه مماشات دیروز»، اظهار داشت: نگرانی دلواپسان در قضیه برجام یک اشتباه راهبردی بود چرا که توافق ایران و 5+1 نه تنها به ضرر جمهوری اسلامی ایران نبود بلکه با خروج آمریکا از برجام جامعه بین الملل عملا متوجه خواهند شد که ایالات متحده غیر قابل اطمینان است .

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه و رسانه ها در عرصه دیپلماسی عمومی فعال تر باشند افزود: دکتر زیباکلام در مرتبه دانشگاهی و رسانه ای چهره هستند لذا از این فرصت استفاده کرده و به تبیین برجام پرداخته و روشنگری کنند که برجام یک توافق بین المللی است و تعهدات طرفین مذاکره می تواند آن را حفظ نماید .

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه موافقان برجام پیروز نهایی این پرونده بین المللی خواهند بود، بیان داشت: توافق هسته ای خیلی از مسائل را روشن کرد و اگر آمریکا از برجام خارج شود با انزوای جهانی روبرو خواهد شد.

شعبانلو با تاکید براینکه از نظر جایگاه اجتماعی و سیاسی دکتر زیباکلام و وزیر امورخارجه در یک جایگاه قرار ندارند تصریح کرد: زیبا کلام در جایگاه دانشگاهی و رسانه ای می تواند هر انتقاد و سئوالی را مطرح کند اما وزیر امورخارجه به خاطر ملاحظات ملی وطبقه بندی شده قادر به پاسخ گویی شفاف در رسانه نخواهند بود .


این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به انتقادات زیبا کلام نسبت به حاشیه های برجام افزود: در این برهه حساس از شرایط منطقه ای و بین المللی مهمترین مساله ای که هم اکنون باید به آن پرداخت وفاق ملی در مقابل عهدشکنی های دشمنان است.

شعبانلو در پایان با ارائه پیشنهادی به دکتر زیباکلام خاطرنشان کرد: با پیوند و نزدیکی میان دانشکده های علوم سیاسی و روابط بین الملل و وزارت امورخارجه و ارائه پایان نامه های علمی و کاربردی به روز درخصوص مسائل بین الملل، پیشبرد اهداف سیاست خارجی ما را تقویت نمایند . لذا همین موضوع می تواند کمکی برای دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی باشد که این امر با تلاش اساتید و دانشجویان دانشگاه ها محقق میشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: