May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۹۰۸۵
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
۱
اردکانیان گفت :وزرات نیرو مخالف گران شدن آب و برق است، اما قیمت آنها باید واقعی شود تا میزان مصرف آن مدیریت شود.
وزیر نیرو: قیمت آب و برق باید واقعی شودپول‌نیوز - رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه سومین جشنواره آب و توانمندی‌های صنعت آب و فاضلاب، اظها کرد: موافق وحشت آفرینی در وضعیت آب نیستم، اما این به معنای تأیید شیوه مصرف آب در کشور نیست و نباید با اتکا به روش‌هایی مانند باروری ابرها و شیرین کردن آب‌های دریا، الگوی غلط مصرف آب را ادامه داد.

وزیر نیرو با اشاره به نیاز مدیریت مصرف در کشور، تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت در کشاورزی و کاشت نکردن محصولاتی که نیازمند آب بیشتر هستند و با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در حوزه کشاورزی، می‌توان از بحران آب عبور کرد.

وی ادامه داد: وزرات نیرو در پی منابع آبی جدید و بارورسازی ابرها و استفاده از تکنولوژی روز برای تأمین منابع آب است.

اردکانیان با اشاره به افزایش قیمت آب و برق در کشور، اظهار کرد: وزرات نیرو مخالف گران شدن آب و برق است، اما قیمت آنها باید واقعی شود تا میزان مصرف آن مدیریت شود.

وی ادامه داد: وزرات نیرو در پی تفویض مدیریت منابع به استان‌ها برای افزایش بهره‌برداری و تصمیم‌گیری دقیق و متناسب با استان‌هاست.

اردکانیان اظهار کرد: زیربنای مصرف آب بر پایه اخلاق است و جامعه‌ای که با اخلاق حکمرانی کند استفاده از منابع بهتر صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو با اشاره به نصب مخازن تأکید کرد: حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب در کشور مخزن نصب شده که نصف آن خالی است، اما در زمان سیلاب و زیر ساخت‌های آن تهیه شده است.

اردکانیان در پایان با بیان اینکه جمع آوری پساب می‌تواند به تأمین آب پایدار کمک کند، گفت: حدود ۳ میلیارد متر مکعب پساب آب مهار نشده وجود دارد که مشکلات فراوانی برای آب‌های زیرزمینی به وجود می‌آورد و کنترل این پساب می‌تواند نقش بسزایی در تأمین آب کشور ایفا کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
16:34 - 1397/02/15
منظورش اب برق مجانیه؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: